مخترع یزدی در جشنواره خوارزمی برگزیده شد

005مخترع یزدی در مراسم تقدیر از برگزیده بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، موفق به کسب رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای به طراحی وساخت خط کامل تولید نخ بی.سی.اف شد و جایزه این بخش را رییس جمهور کشور دریافت کرد.

منطقه یزد، محمدعلی زارع طزرجانی از مخترعین تحت حمایت بنیاد نخبگان استان در مورد پژوهش خود گفت: الیاف پروپیلن سومین الیاف مورد استفاده قرار گرفته شده در صنعت نساجی بعداز پلی استر وپنبه است.

وی ادامه داد: این الیاف که از طریق پلیمریزاسیون پروپیلن به صورت یک پلیمر خطی تهیه می‌شود که بعداز پیداشدن کاتالیست زیگلرناتا تولید شدند. خصوصیات پروپیلن باعث رشد سریع آن در دنیا شد. الیاف ونخ های نواری که دو کاربرد پلی پروپیلن را تشکیل می‌دهند نسبتا به آسانی به روش ذوب ریسی تهیه می‌شوند .

این مخترع ادامه داد: در روش جت هوای داغ که برای تولید نخ یکسره حجیم شده است الیاف بعد از تولید تحت عملیات کشش قرار گرفته وتغییر فرم می‌دهند.

گفتنی است، مراسم تقدیر از طرح‌های برگزیده بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی سال ۱۳۹۲ با حضور رئیس جمهور برگزار شد و از ۲۵ طرح داخلی، خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان برگزیدگان نهایی تقدیر شد.

براساس این گزارش، برگزیدگان طرح‌های داخلی در ۴ حوزه پژوهشی بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، پژوهش‌های توسعه‌ای و برگزیده موفق در تولید ملی مورد تقدیر قرار گرفتند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با ارسال ۷۸۷ طرح به دبیرخانه جشنواره آغاز شد که از این تعداد ۵۶ طرح به بخش پایانی راه یافته و بیست و چهار طرح در ۱۷ گرایش و در ۴ بخش پژوهش‌های کاربردی، توسعه‌ای، بنیادی و بخش تولید ملی حائز رتبه‌های برتر شدند.

۱۶ نفر برگزیدگان جشنواره از پژوهشگران داخلی، ۵ برگزیده داخلی و ۳ نفر نیز پژوهشگران ایرانی مقیم خارج از کشور بودند که در این میان پروفسور سمیعی به عنوان برگزیده ویژه انتخاب شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *