به همت مهندس شهرام یزدی و مجموعه همکاران کانال تلگرامی «صنایع رنگ و رزین ایران» آغاز به کار کرد

Shahram Yazdiبه گزارش myChem، کانال تلگرامی «صنایع شیمیایی، رنگ و رزین ایران» به همت مهندس شهرام یزدی چهره شاخص صنعت رنگ و رزین و جمعی از مدیران صنایع شیمیایی کشور و با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه های مختلف این صنعت، تاسیس گردید و از روز پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ به صورت رسمی شروع به کار کرد.
اهداف اصلی تاسیس این کانال عبارتند از:
• انتشار برنامه های آموزشی گروه های رنگ و رزین، پلیمر و سایر صنایع شیمیایی توسط مدیران گروه ها
• انتشار اخبار مهم صنایع شیمیایی کشور
• معرفی و انتشار مجلات، کتاب ها و مقالات علمی و فنی
• معرفی صنایع شیمیایی , رنگ و رزین کشور
• معرفی مواد اولیه صنایع شیمیایی کشور
• معرفی افراد فعال، متخصصین و مشاورین این صنایع
• معرفی سایت ها و بانک های اطلاعاتی ایرانی و خارجی مرتبط
• معرفی استانداردها، ضوابط و قوانین جاری
• قبول آگهی های اشخاص حقوقی و حقیقی
{آدرس کانال:
https://telegram.me/IranChemicals}

افراد، مدیران کانالها و گروه ها میتوانند برای به اشتراک گذاری مطالب و اعلامیه های خود با مدیران کانال در ارتباط باشند.
{ارتباط با مهندس یزدی در تلگرام
@Yazdi48}
جناب آقای مهندس یزدی دارای تحصیلات آکادمیک در حوزه شیمی کاربردی و اقتصاد بوده و بنیان گذار شرکت عمران شیمی، اولین تولید کننده انواع رنگ و پوشش های آب پایه در ایران می باشند. هم اکنون ایشان به عنوان مشاور در توسعه محصول و تحقیقات در صنایع رنگ آب پایه ساختمانی و صنعتی، به صنایع کشور خدمت رسانی می کنند. اوایل سال ۹۴ ایشان، با نگاهی ژرف، اولین جرقه های ایجاد بستری برای آموزش و ارائه اطلاعات تخصصی را در تلگرام مشتعل نمودند. در ابتدا با راه اندازی یک گروه و پاسخگویی به سوالات در حوزه پوشش های آب پایه، رنگ و رزین های آلکید، ادیتیو ها و …، مقدمه تشکیل یک شبکه از صنوف مختلف خانواده صنعت رنگ را ایجاد نمودند تا سرانجام این گروه به یک سوپر گروه تبدیل شد و به اذعان اعضای این شبکه، اطلاعات منتشر شده بسیار مفید فایده بوده است. مباحث مطرح شده در این شبکه علاوه بر بار فنی و کاربردی، ارزش آکادمیک نیز دارند و هم اکنون جمعی از اساتید دانشگاه مشغول به تدریس در این شبکه هستند. با افزایش تعداد اعضا و تنوع خواسته ها و سلایق و همچنین برای ایجاد تعامل و هم افزایی با سایر رسانه های فعال و مرتبط با صنایع رنگ و رزین، کانال «صنایع شیمیایی، رنگ و رزین ایران» ایجاد شد.
انگیزه اصلی از ایجاد این شبکه تخصصی، به گفته ایشان انگیزه ملی است و چیزی که باعث رشد ما می شود خود ما هستیم که هر کدام در حد خود باید قدم هایی را برداریم و ایرانمان را آباد کنیم.
صنعت رنگ ما یک صنعت بسته ایی بوده و این درحالیست که این صنعت اساسا یک صنعت دانش بنیان است ولی جامعه ما اصلا تصور دانش بنیانی از این صنعت ندارد. تعدادی شرکت ها با حضور در این شبکه تخصصی متوجه شدند که در محصولاتشان ایراداتی جدی وجود دارد و یا اینکه باید بسیاری از استانداردها را رعایت کنند و در مجموع، این موارد انگیزه ای جهت افزایش کیفیت محصولات صاحبان صنایع شده است.
این شبکه باعث ایجاد انگیزه در نیروهای جوان شده که به تحقیق روی آورند و رشته خود را جدی بگیرند.
در واقع نسل نویی از متخصصان رنگ توسط دانشگاه های داخلی و خارجی تربیت شده اند و وارد این صنعت می شوند که فعالیت های جدی در صنعت انجام می دهند که تا به حال مهجور بوده اند ولی هم اکنون با حضور در این شبکه تخصصی، فضای مناسب جهت ارائه توانمندی های خود، یافته اند.

همکاران مهندس یزدی در اداره و سازماندهی این شبکه تخصصی عبارتند از دکتر مازیار خاکپور، مهندس هادی شعبانی، مهندس علی فرزانه و مهندس مریم سجودی
با آرزوی توفیق روزافزون برای این عزیزان در آینده به تشریح فعالیت های این شبکه تخصصی و چشم انداز آینده آن، خواهیم پرداخت.

14 دیدگاه

  1. علیرضا طاهری

    سلام خدمت آقای مهندس یزدی گرامی
    بنده طاهری هستم رشته ی مهندسی شیمی.
    به رنگ و رزین وانواع رزین علاقه مند هستم میخواستم اگر ممکنه من هم در گروه و کانال شما عضو باشم.
    ۰۹۱۰۷۸۲۸۴۰۸
    taheri.alireza1373@gmail.com

  2. سلام آقای یزدی عزیز چند سوال در مورد رنگ های پلی اورتان دارم در تشکیل فیلم رنگ در زمان خشک شدن چه عاملی باعث میشه رزین بصرت یک فیلم نازگ بر روی رنگ دانه ها تشکیل بشه آیا اختلاف دانسیته ووزن مولکولی باعث این لایه بندی بین رنگدانه و رزین میشه با تشکر @hossin5346 تلگرام ممنون میشم دوستان کمکم دهند۱۳۶۸hossin@gmail.com

  3. سلام دوستان

    برای ورود به کانال صنایع شیمیایی و تمام گروه های مرتبط با رنگ و رزین و شیمیایی در تلگرام می توانید از لینک زیر استفاده بفرمائید .
    #yazdi48

    @IranChemicals

  4. عباس لاجوردى

    سلام جناب مهندس یزدى عزیز
    درصورت امکان با شماره همراه ۰۹۱۳۱۱۹۴۰۰۲
    تماس حاصل نمایید .
    با تشکر
    بازرگانى لاجوردى (اصفهان)

  5. محمد سجاد سپهری

    با سلام
    جناب یزدی من نمی تونم در گروه رنگ و رزین شما عضو بشم، ممنون میشم امکان این امر رو فراهم کنید
    محمد سجاد سپهری
    زمینه مطالعاتی پوشش های اپوکسی
    دانشجوی دکترا
    با تشکر

    1. سلام جناب سپهری
      مرا بخاطر تاخیر بسیار ببخشید . پیام تان را الان خواندم . لطفا با من
      با @Yazdi48
      یا ۰۹۱۲۳۲۶۲۳۲۹ تماس بگیرید . در خدمتم

  6. سلام دوستان

    تعداد اعضای گروه کارشناسان هم اکنون به مرز ۱۹۰۰ نفر و کانال صنایع شیمیایی در مرز ۱۰۰۰ نفرست .

    1. سلام جناب عبدی
      کنترل گروه ۱۹۰۰ نفره آموزشی با اساسنامه و قوانین برگرفته از نظرسنجی های اولیه و گروه مدیران ، بدون نظم و اجرای قانون میسررنیست .
      دلیل اینکه بعد از ۳ سال راه رکود و افول را طی نکردیم ، اجرای دقیق قوانین بر اساس اساسنامه بوده و در این راه ۸ مدیر ۲۴ در روز و مجانا مشارکت دارند .

  7. حميدرضا مرادي

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما همکار محترم؛
    بنده،مرادی هستم،مدیریت فروشگاه رنگ و ابزار علی مرادی و پسران،واقع در شرق تهران خیابان دلاوران تقاطع چهارراه آزادگان،لطفأ اگه امکانش هست کانال های فروشندگان و بنکداران رنگ رو برام بفرستین.
    ممنونم از لطف شما