موفقیت محققان کشور در تجاری‌سازی تجهیزات تست مکانیکی و مواد شیمیایی

57356894محققان کشور با ساخت و تجاری‌سازی تجهیزات تست مکانیکی و مواد شیمیایی، امکان انجام انواع تست‌های مکانیکی را در کشور فراهم کردند.

به گزارش ایسنا سید محمد حسین میرصادقی، مجری طرح، تولید تجهیزات تست مکانیکی و شیمیایی مواد را از دستاوردهای تحقیقاتی خود نام برد و گفت: با مطالعات صورت گرفته طیف متنوعی از محصولات و تجهیزات تست را تولید کردیم و در حال حاضر به عنوان یکی از تولیدکنندگان دستگاه‌ها و تجهیزات تست مواد در ایران و خاورمیانه هستیم.

وی به تولید دستگاه‌های تست ضربه SIT-20D برای آزمایش پلاستیک‌های شکننده و برای ارزیابی مقاومت نمونه‌های استاندارد آنها به ضربه اشاره کرد و ادامه داد: تست ضربه معیار مناسبی برای تعیین و طبقه‌بندی رفتار شکست در پلاستیک‌ها به شمار می‌رود.

میرصادقی، طراحی و تولید ماشین‌آلات و سیستم‌های پیشرفته‌ آزمون مواد را از دیگر توانمندی‌های ایجاد شده دانست و یادآور شد: با بهره‌گیری از توانمندی فنی بومی، مهمترین ابزارهای آزمایش خواص مکانیکی مواد یا دستگاه‌های آزمایش کشش و فشار کاملا کامپیوتری را به مرحله تولید و تجاری‌سازی رساندیم.

وی همچنین از دستگاه تست پیچش و تابیدگی به عنوان دیگر محصول فناور تولید شده نام برد و ادامه داد: آزمون پیچش یکی از آزمون‌های خواص مکانیکی است که جهت بررسی تغییر شکل پلاستیک در مفتول‌ها انجام می‌شود و در دستگاه STS-50 اعمال گشتاور بصورت دستی و از طریق گیربکس صورت می‌گیرد.

این فعال فناور به دستگاه‌های تست خستگی محوری، تست خستگی چرخشی، تست جهندگی لاستیک، تست سایش لاستیک، تست خزش، تست رهایش، سختی‌سنج لاستیک و پلاستیک به عنوان محصولات تولید شده ذکر کرد و افزود: از دیگر محصولات ما می‌توان به تست خمش مقیدشده، تست خم و بازخم و تست هدایت حرارتی عایق‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ما در ارائه تجهیزات آموزشی متنوع آزمایشگاه مقاومت مصالح، تجهیزات آموزشی آزمایشگاه دینامیک ماشین، تجهیزات آموزشی آزمایشگاه ترمودینامیک و تجهیزات آموزشی آزمایشگاه مکانیک سیالات گام برداشته‌ایم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *