تولید و تجاری‌سازی فرآورده‌های رنگی با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته در کشور

farapolمحققان کشور با راه‌اندازی خط تولید انواع رزین‌ توانستند علاوه بر کاربرد آن در اتصالات کامپوزیتی و ایزولاسیون مخازن پالایشگاهی، آن را به کشورهای مختلف صادر کنند.

به گزارش ایسنا حمیدرضا موحد، مجری طرح، تولید و تجاری‌سازی فرآورده‌های رنگی با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته را از دستاورد تحقیقاتی خود نام برد و افزود: با ادامه این تحقیقات در حال حاضر تبدیل به یکی از تولیدکنندگان رزین‌های پلی استر غیراشباع و اپوکسی و وینیل استر در کشور شدیم.

وی یادآور شد: بر این اساس با راه‌اندازی واحد طراحی توانستیم رزین‌های پلی‌استری غیر اشباع و رزین وینیل استر را بر پایه فنل A و رزین وینیل‌استر را بر پایه نوالاک در کشور تولید کنیم.

موحد، به حضور تولیدات این شرکت در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: محصولات ما تحت نام تجاری فراپل به کشورهای مختلفی در خاورمیانه، کشورهای مشترک‌المنافع آسیای میانه و اروپا صادر می‌شوند.

مجری طرح به بیان کاربردهای متنوع این رزین‌ها در صنایع گوناگون پرداخت و یادآور شد: تولیدات رزین در صنایع مختلفی مانند لوله‌سازی، کف پوش، سنگ مصنوعی، مجسمه‌سازی، تولید مخازن آب و موادشیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گفته وی، محصولات تولید شده در اتصالات فایبرگلاس، مخازن ذخیره آب و مواد شیمیایی، سنگ مصنوعی، شناورسازی، قطعات پالایشگاهی و ایزولاسیون مخازن پالایشگاهی کاربرد دارند و در بیش از ۱۰۰ گرید تخصصی کار برد دارند.

موحد کسب استانداردهای جهانی در تولید لوله و مخازن فایبرگلاس را از دیگر موفقیت‌های این تیم تحقیقاتی دانست و ادامه داد: ما توانسته‌ایم با رزین‌های بهداشتی لوله‌ها و مخازن فایبر گلاس را تولید و تاییدیه‌های بهداشتی را در انتقال و نیز نگهداری آب آشامیدنی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *