ساخت بدنه کامپوزیتی برای اتومبیل خورشیدی

full_solar_carگروه تیجین بافت سبکی را که از الیاف کربن شرکت تناکس ساخته شده، تامین مینماید. این بافت در طراحی بدنه اتومبیل CFRP استفاده میشود. شرکت جی اچ کرفت نیز جهت توسعه بدنه اتومبیل کامپوزیتی ساخته شده با الیاف کربن در مرحله طراحی، همکاری نموده است.

شرکت توهو تناکس با شرکت ساکی اوکس (Sakai Ovex) در سال ۲۰۱۰ بافت سبک الیاف کربن را با ضخامت شش صدم میلی متر را توسعه داد. محصول CFRP که با این ماده ساخته شده این امکان را فراهم مینماید که بدنه سبکی ساخته شود که برای تحمل شرایط مسابقه، دارای ویژگی استحکامی و سفتی مورد نیاز را پاسخگو است و وزن بدنه را به حداقل میرساند.

شرکت جی اچ کرفت در سال ۱۹۷۲ تاسیس و طی این مدت در تمامی مراحل ساخت سازه کامپوزیتی مانند مراحل طراحی، قالب گیری، ارزیابی ساختاری درگیر و دخیل بوده است. این شرکت، بعنوان مشاور، پیشتاز در توسعه سازه های کامپوزیتی CFRP برای صنایع خودروسازی، هوافضا و راه آهن است.

به علاوه در توسعه ترموست CFRP که توسط شرکتهای توهو تناکس و جی اچ کرفت صورت گرفت، گروه تیجین نیز در حال پژوهش و توسعه ترموپلاستیک CFRP در مرکز نوآوری کامپوزیت است و از تمامی توانایی اش برای توسعه سازه CFRP پیشرفته استفاده مینماید و راهنمای صنعت جهانی در زمینه کامپوزیت و الیاف کربن به شمار می آید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *