ارائه نانوکامپوزیت‌های بهبودیافته با استفاده از گرافن

geraphene compositeدو شرکت انگلیسی با همکاری یکدیگر سه نوع الیاف کربنی پیش‌آغشته بهبودیافته با گرافن را به بازار ارائه کرده‌انداین سه محصول شامل الیاف کربنی برای قطعات ساختاری، الیاف کربنی قابل پخت با قابلیت تولید سریع قطعات کامپوزیتی با استفاده از فرایند اتوکلاو و الیاف کربنی با عملکرد دمابالا برای تولید ابزارهای بسیار دقیق است.
شرکت Haydale Composite Solutions یا HCS با همکاری شرکت SHD Composite Materials و با بهره‌گیری از رزین‌های اپوکسی شرکت Huntsman Advanced Materials سه نوع الیاف کربنی پیش‌آغشته بهبودیافته با گرافن را به بازار ارائه کرده است.
این سه محصول شامل الیاف کربنی برای قطعات ساختاری، الیاف کربنی قابل پخت با قابلیت تولید سریع قطعات کامپوزیتی با استفاده از فرایند اتوکلاو و الیاف کربنی با عملکرد دمابالا برای تولید ابزارهای بسیار دقیق است.
انگیزه اصلی تولید قطعات ساختاری پیش‌آغشته، افزایش مقاومت ضربه‌ای و عملکرد فشردگی پس از ضربه قطعات ساخته شده از رزین اپوکسی تقویت شده با الیاف کربنی از طریق افزودن گرافن به این قطعات بود. پیش‌بینی می‌شود این ماده جدید به طراحان این امکان را بدهد که بتوانند با استفاده از مواد اپوکسی تقویت شده با الیاف کربنی، ساختارهای سبک‌تر و کاراتری تولید نمایند که مقاومت ضربه‌ای بالاتری دارند. کاربردهای اصلی این ماده جدید می‌تواند در صنعت هوافضا، خودروسازی و ابزارهای ورزشی همچون بدنه دوچرخه‌ها، چوب‌های قلاب ماهیگیری و قایق‌های مسابقه‌ای باشد.
هدف از تولید مواد پیش‌آغشته با قابلیت کار در دمای بالا استفاده از در سامانه‌های ابزاری با رسانایی حرارتی بالا، کاهش برگشت فنری و بهبود قابل توجه دقت، پرداخت سطحی، سختی، مقاومت ضربه‌ای و در نهایت افزایش مقاومت در برابر میکروترک‌های ایجاد شده در طول عملکرد ابزار است.
این مواد جدید پیش‌آغشته بهبودیافته با گرافن در حال حاضر در مرحله ارزیابی گسترده قرار داشته و شرکت‌های علاقه‌مند به استفاده از آن‌ها می‌توانند نمونه‌ای از این محصولات را در کاربردهای خود مورد استفاده و بررسی قرار دهند. گروه پشتیبانی فنی شرکت‌های SHD و HCS در انتخاب مواد و مراحل اولیه تولید قطعات و ابزارها به شرکت‌ها و مؤسسات علاقه‌مند که می‌خواهند در این حوزه‌ها پیشتاز باشند، کمک خواهند کرد.
نیک اسمیت، مدیر فنی SHD، می‌گوید: «به عنوان بخشی از تعهد ما در زمینه پیشتاز بودن در حوزه فناوری کامپوزیت‌ها، احساس می‌کنیم بررسی مزایای استفاده از گرافن در محصولات‌مان ضروری است. ما قابلیت‌های بسیار زیادی در زمینه بهره‌گیری از گرافن در بهبود عملکرد قطعات و محصولات شرکت خود مشاهده می‌کنیم».
نایجل فینی، مدیر تجاری HCS، نیز می‌گوید: «این ماده قابلیت آن را دارد که یک انقلاب عظیم در صنعت کامپوزیت‌ها ایجاد کند. ما از بهبود ایجاد شده توسط گرافن در ویژگی‌های مکانیکی و حرارتی الیاف کربنی پیش‌آغشته بسیار هیجان‌زده و منتظر پیشرفت‌های بیشتر و ارائه نسل جدیدی از مواد اپوکسی پیش‌آغشته تقویت شده با الیاف کربنی هستیم».

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *