تولید گرافن در سال 2026 به 3800 تن در سال می‌رسد

graphenآیدیتک‌ایکس (IDTechEx) گزارشی منتشر کرده که در آن ارزش بازار گرافن در سال ۲۰۱۶ را ۲۲۰ میلیون دلار پیش بینی می‌کند. این گزارش به بررسی ارزش خود گرافن پرداخته و محصولات گرافنی را دربر نمی‌گیرد.
براساس این گزارش، قیمت این محصول کاهش و درآمد آن افزایش خواهد یافت، به طوری که در سال ۲۰۲۶ میزان تولید گرافن به ۳۸۰۰ تن در سال خواهد رسید.

برخلاف نتایج به دست آمده در این گزارش، گزارش دیگری منتشر شده که در آن بازار این حوزه را تا سال ۲۰۲۱ بررسی کرده اما در آن قید شده است که میزان تولید این ماده در سال ۲۰۲۱ کمتر از

ظرفیت مورد نیاز بوده و لازم است تولید بیشتری انجام شود. همچنین در این گزارش آمده است که ۹۰ درصد بازار مربوط به پلاکت‌های گرافنی بوده و ورق گرافنی سهم کمتری دارد.
خاشا غفارزاده از مدیران این مؤسسه می‌گوید: «این بازار به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود که هر بخش متناسب با یک کاربرد ویژه است. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که جوهرهای گرافنی و پوشش‌های حاوی گرافن زودتر به بازار می‌رسند. این روندی است که ما چند سال قبل پیش بینی کرده‌ بودیم و اکنون شاهد تولید نمونه‌های اولیه این محصولات هستیم.»
براساس پیش‌بینی‌های این گزارش، بازار جوهرها و پوشش‌های گرافنی ۲۱درصد از کل بازار گرافن را در سال ۲۰۱۸ دربر خواهد گرفت.
جوهرهای گرافنی کاربردهای وسیعی دارند. از آن‌ها می‌توان در ساخت ادوات الکترونیکی مختلف استفاده کرد. گرافن را می‌توان به جوهرهای کربنی اضافه کرد تا هدایت الکتریکی بهبود یابد. همچنین این ماده را می‌توان به پوشش‌های ضدخوردگی حاوی روی (Zn) افزود.
این گزارش نشان می‌دهد که بخش ذخیره‌ انرژی ۲۵ درصد از بازار را در سال ۲۰۲۶ خواهد داشت و تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار گرافن برای این بخش به فروش خواهد رفت. گرافن نقش مهمی در باتری‌های یون لیتیم دارد. آندهای سیلیکونی و باتری‌های سولفور لیتیم فرصت‌های تازه‌ای ایجاد خواهند کرد، به طوری که بازار آن‌ها در سال ۲۰۲۶ به ترتیب ۴.۳ و ۱.۲میلیارد دلار خواهد شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *