فروش راکتور برای تولید صنعتی گرافن از گرافیت

filereader.php-2شرکت هایدال قرارداد همکاری با گروه متالورژی AMG Advances به امضاء رسانده است تا در قالب آن، گروه AMG از راکتورهای پلاسمای شرکت هایدال برای گرافیت استخراج شده از معدن سریلانکا استفاده کند.
این دو شرکت، دو سال گذشته روی راه‌اندازی مرکز ویژه‌ای برای توسعه گرافن در اروپا با هم همکاری داشته‌اند. هایدال دو راکتور مختلف دارد، راکتور HT60 برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه و راکتور HT200 برای ظرفیت‌های تولید بالاتر.
فروش این راکتور درآمد قابل توجهی برای هایدال به دنبال دارد به طوری که این شرکت اعلام کرده بخش زیادی از درآمد خود در سال ۲۰۱۶ را از طریق فروش این راکتور به دست خواهد آورد. البته قرارداد میان این دو شرکت به‌گونه‌ای منعقد شده که بعد از نصب و راه‌اندازی، درآمد دیگری نیز برای شرکت هایدال به دست خواهد آمد.
پیش‌بینی می‌شود که هایدل و AMG در این پروژه برای بخش مشخصی از صنعت در حوزه کامپوزیت، جوهر، روانساز و انرژی فعالیت کند. آن‌ها قصد دارند روی تجاری‌سازی محصولات ویژه‌ای که هایدال تولید کرده فعالیت کنند.
AMG لیسانس غیرانحصاری فرآیند پتنت شده هایدال را در اختیار گرفته است که به هایدال این امکان را می‌دهد تا درآمدی دائمی از این قرارداد داشته باشد. هایدال اعلام کرده که نرخ این درآمد بستگی به وضعیت و حجم بازار و قیمت محصولات دارد.
ری گیبز از مدیران شرکت هایدال می‌گوید: «این قرارداد همکاری موجب می‌شود تا ما به یک شریک تجاری دست پیدا کنیم؛ شریکی که علاوه بر بخش فروش در تثبیت زنجیره تولید، نقش حیاتی برای ما دارد و ما می‌توانیم از مزیت این شریک تجاری برای کسب سهم بیشتری از بازار استفاده کنیم.»
فرانک برگر از مدیران AMG می‌گوید: «این همکاری مشترک با هایدال می‌تواند به توسعه گرافن و تولید آن از گرافیت به ما کمک کند. ما مشتاقانه با هایدال برای توسعه این فرآیند همکاری می‌کنیم.»
پیش‌بینی می‌شود هایدال در ماه ژوئن ۲۰۱۶ این راکتورها را به کارخانه AMG در هایزنبرگ آلمان تحویل دهد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *