رونمایی از هواپیمای بدون سرنشین تقویت شده با گرافن

filereaderشرکت Virtek Vision International اعلام کرد که هواپیمای کوچک بدون سرنشینی با همکاری دانشگاه مرکز لانچستر و موسسه ملی گرافن ساخته است. به گفته مسئولان این شرکت، این اولین هواپیمای بدون سرنشین کوچک است که در بال‌های آن از گرافن استفاده شده‌است.
این هواپیمای بدون سرنشین قرار است اولین پرواز عمومی خود را در نمایشگاه هوایی فارنبورنگ ۱۵-۱۷ جولای ۲۰۱۶ تجربه کند.
کارلوس پینتو، مدیر فروش شرکت Virtek می‌گوید: « ما بسیار خوشحال هستیم که در این پروژه با دانشگاه لانچستر و موسسه ملی گرافن همکاری داریم. نتایج این همکاری نشان داد که می‌توان کارهای خلاقانه با استفاده از گرافن در بخش هوافضا انجام داد. ما از این که می‌بینیم که گرافن چگونه می‌تواند در بخش هوافضا موثر باشد بسیار هیجان‌زده هستیم. من از جانب تمامی همکارانم در شرکت Virtek از همه کسانی که در این پروژه ما را یاری کردند تشکر می‌کنم و این دستاورد را به آنها تبریک می‌گویم.»
شرکت Virtek همکاری نزدیک خود را با دانشگاه لانچستر ادامه خواهد داد تا در قالب همکاری خلاقانه با این دانشگاه بتواند دستاوردهای تازه‌ای برای صنعت هوایی داشته باشد. در این پروژه شرکت Virtek از فناوری لیزر خود استفاده کرده است، فناوری که می‌تواند دقت و سرعت فرآیندهای مختلف را افزایش دهد.
بیلی بگز از مدیران بخش نوآوری دانشگاه لانچستر می‌گوید: « گرافن دارای پتانسیل‌های بالایی برای صنعت هوافضا است. این ماده استحکام بالایی داشته و بسیار سبک و انعطاف‌پذیر است. همکاری ما با موسسه ملی گرافن در دانشگاه منچستر و همچنین چند شرکت کارآفرین انشعاب یافته از دانشگاه لانچستر به ما کمک زیادی کرد. ما به دنبال توسعه نقشه راهی هستیم که در آن از گرافن به‌عنوان عنصر کلیدی در توسعه صنعت هوایی استفاده کنیم.»
شرکت Virtek در سال ۱۹۸۶ تاسیس شده که تخصص آن در بخش لیزر و سیستم‌های بازرسی دقیق است. این شرکت کانادایی در آمریکا، اروپا و آسیا شعبه‌های مختلفی دارد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *