همکاری بزرگترین تولید کننده گرافن انگلستان با شرکت عربستانی

filereaderهایدال گرافن اینداستریز (Haydale Graphene Industries) قرارداد همکاری مشترک با یک شرکت عربستانی برای تولید رزین‌های ترموستینگ امضاء کرده است. این رزین‌هایی حاوی گرافن عامل‌دار توسط هایدال تولید می‌شود.
این همکاری با کمک شرکت فلوتیت تکنولوژی انجام می‌شود که بخشی از شرکت آمیانتیت عربستان سعودی است.
آمیانتیت لوله‌های پلاستیکی تقویت شده تولید می‌کند که برای تقویت آنها از الیاف شیشه‌ای شرکت هایدال استفاده می‌کند. دفتر مرکزی بخش تحقیق و توسعه آمیانتیت در کشور نروژ بوده و این همکاری مشترک نیز توسط این دفتر اجرا می‌شود.
در صورتی که نتایج آزمون‌های اولیه موفقیت‌آمیز باشد، این همکاری مشترک تا دو سال دیگر ادامه خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که آمیانتیت حق انحصاری برای توسعه این فناوری منحصر به فرد را به دست آورد تا بتواند لوله‌های تقویت شده جدیدی برای استفاده در بخش آب و پساب تولید کند.
ری گیبز از مدیران شرکت هایدال می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که با آمیانتیت کار می‌کنیم. این شرکت یکی از پیشروان نوآور در بخش تولید لوله‌های تقویت شده است. بازار بین‌المللی قابل توجهی در این حوزه وجود دارد که ما امیدواریم بتوانیم از آن بهره‌مند شویم. ما امیدوار به اثبات قابلیت‌های خود در این بازار هستیم تا بتوانیم از این فناوری برای بهبود محصولات مورد استفاده در صنعت آب و پساب استفاده کنیم.»
نیک کروفت از مدیران بخش اروپایی امیانتیت می‌گوید: «امیانتیت همیشه به دنبال افزایش ارزش محصولات خود از طریق بهبود طراحی و توسعه فناوری و کیفیت است. ما روی خواص مکانیکی، گرمایی، الکتریکی و هیدرولیکی لوله‌ها کار می‌کنیم. هایدال از فناوری مواد پیشرفته برخوردار است. این شرکت گرافن عامل‌دار و نانولوله‌های کربنی تولید می‌کند. از این مواد می‌توان برای بهبود کامپوزیت‌ها و توسعه عملکرد محصولات کامپوزیتی استفاده کرد.»

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *