همکاری دو شرکت برای بهبود کیفیت قالب‌ها با استفاده از گرافن

filereaderشرکت LightPath Technologies یکی از شرکت‌های فعال در تولید طلاست که قطعات مختلف نوری نیز تولید می‌کند. این شرکت اخیراً موفق به دریافت حمایت مالی ۲۰۰ هزار دلاری از بنیاد ملی علم شده‌است تا برای فاز دوم تحقیقات خلاقانه کسب و کارهای کوچک روی پروژه‌ای با عنوان « Carbide bonded graphene coating for enhanced glass molding » کار کند.
در این پروژه قرار است با استفاده از پوشش‌های گرافنی دارای پیوند کاربیدی روی تولید قالب‌های شیشه‌ای تقویت شده کار شود. در این پروژه از همکاری شرکت NIL که از دانشگاه ایالتی اوهایو انشعاب یافته استفاده شده‌است.
گرافن ماده‌ای نوظهور است که دارای خواص نوری جالبی است. این ماده از استحکام ساختاری و هدایت گرمایی بالایی برخوردار است. برخلاف این خواص جالب، تجاری‌سازی این ماده هنوز با موانع زیادی روبرو است، به طوری که تولید انبوه گرافن هنوز یکی از چالش‌های اصلی در این مسیر است.
محققان دانشگاه ایالتی اوهایو با همکاری شرکت NIL روشی برای لایه نشانی فیلم‌های حاوی گرافن ارائه کردند که می‌تواند برای حل مشکل تولید انبوه گرافن راهکاری باشد. این روش می‌تواند امکان تولید گرافن در مقیاس‌های صنعتی را فراهم کرده و با این کار می‌توان قالب‌های شیشه‌ای دقیق تولید کرد.
در فاز اول این پروژه محققان نشان دادند که می‌توان از پوشش گرافنی برای افزایش کیفیت قالب‌ها استفاده کرد. پژوهشگران شرکت NIL در فاز اول قالب‌هایی ساختند که دارای پوشش گرافنی بود. شرکت LightPath که سابقه طولانی در فناوری‌های نوری دقیق دارد، برای توسعه این فناوری به این پروژه دعوت شد. قرار است در فاز دوم این پروژه، LightPath با همکاری NIL اقدام به ساخت قالب‌های نوری کند که در آن از پوشش گرافنی استفاده شود.
پیش‌بینی می‌شود که محصولات تولید شده توسط این گروه، از طول عمر بالاتری برخوردار باشد و همچنین هزینه تولید کاهش یابد. همچنین خواص نوری محصولات نیز بهبود یابد. این پروژه می‌تواند علاوه بر افزایش کیفیت قطعات و قالب‌های نوری، هزینه ساخت آن‌ها را نیز کاهش دهد. از محصولات این پروژه می‌توان در بخش نظامی، ایمنی، پزشکی، خودروسازی و بخش عمومی استفاده کرد

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *