هنکل چسبی مناسب چاپ سه بعدی با هدف صنایع خودرویی و ساختمانی می سازد

henkel-brings-adhesive-solutions-to-3d-printing-in-automotive-furniture-and-construction-industries-5به گزارش myChem، با سرعت گرفتن تحولات و پیشرفت صنعت چاپ سه بعدی، شرکت های بیشتری به دنبال تولید صنایع کاربردی در این زمینه هستند. با وجود پیشرفت این زمینه و تبدیل چاپ سه بعدی به یکی از صنایع چند میلیون دلاری در جهان, این صنعت با مشکلات متعددی در حوزه مواد روبه روست.. برای ابزارآلات رایج صنعت از چسب، رنگ و مواد مختلفی استفاده می شود که استفاده ی آنها در محصولات ساخته شده توسط چاپ سه بعدی مناسب نیست.
از این رو شرکت بین المللی هنکل اقدام به توسعه و تولید یک چسب بسیار مطلوب برای استفاده در چاپ سه بعدی کرده است، که می تواند کاربرد این تکنولوژی را در صنایع مختلف آسانتر کند.
هنکل پیش از این به عنوان یک شرکت آلمانی پیشگام در تحقیق و توسعه با بیش از ۵۰۰۰۰ نفر کارمند در سرتاسر جهان شناخته شده است. هنکل با تولید محصولات صنعتی و همچنین مصرف کننده نهایی در سه زمینه یعنی تولید محصولات لباسشوئی و محصولات محافظت خانگی (مانند پرسیل و فا)، محصولات مراقبتی و زیبایی و چسب ها و پوشش محلول های آستری رنگ های صنعتی، در جهان شناخته شده است.
با این وجود رشد صنعت چاپ سه بعدی از نظر آنها مخفی نمانده است. خصوصا وقتی متوجه این نکته شدند که حدود ۷۰% چاپگرهای سه بعدی فروخته شده در سال ۲۰۱۵ به دست مصرف کننده رسیده است و برای هنکل به معنی وجود یک بازار کم هزینه با قابلیت های پایین است. با وجود این که چاپگرهای سه بعدی صنعتی از نظر ارزش معاملاتی جایگاه اول را دارد اما شرکت هنکل متعقد است که محبوبیت و کارآیی چاپگرهای صنعتی سه بعدی با یافتن راه های جدید به منظور ایجاد یک زنجیره با ارزش در مقیاس بزرگ، بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.
در حالی که شرکت های متعدد در حال تلاش برای بهبود فناوری و کاهش هزینه های خود هستند, هنکل تخصص خود را در حوزه تولید چسب ها و آسترها و پوشش های کاربردی به کار گرفته است و هم اکنون این شرکت در حال تلاش بر روی توسعه محصول جدیدی به عنوان ” راه حلی کاربردی برای ساخت مدل های صنعتی خاص با فناوری چاپ سه بعدی و با استفاده از مواد پیشرفته” است. در واقع تمرکز این شرکت برای تولید چسب هایی برای استفاده در محصولات ساخته شده توسط چاپگر سه بعدی برای کاربردهایی مانند ساخت و ساز ، مبلمان و صنایع خودرو است که برای رسیدن به این هدف با همکاران و استارتاپ های مختلف همکاری می کند.
henkel-brings-adhesive-solutions-to-3d-printing-in-automotive-furniture-and-construction-industries-1
henkel-brings-adhesive-solutions-to-3d-printing-in-automotive-furniture-and-construction-industries-2
و البته باید گفت که در حال حاضر به پیشرفت های مهمی دست پیدا کرده اند. به طوری که بعضی از چسب های مهم ساخته شده توسط هنکل در پروژه های وسیعی مورد استفاده قرار گرفته است که چاپ سه بعدی هم بخشی از آن بوده است. مانند ساختمانی در آمستردام که برای مقر ریاست انجمن Dutch EU با عنوان ‘Europe Building’ به کار گرفته شده است. این مرکز همایش موقت به عنوان یک تلاش مشترک بین قسمت طراحی و ساخت شرکت راه اندازی شده است. هنکل با همکاری پیشگامان طراحی چاپ سه بعدی و معماران DUS، موفق به ارائه فرمولاسیون چسب hotmelt برای ایجاد نمای بیرونی ساختمان شدند.
اما ایده ی چسب آنها در سایر قسمت ها نیز قابل استفاده است. برخی از مشتریان مربوط به حوزه مبلمان به کمک چسب های hotmelt هنکل موفق به طراحی نمونه های اولیه با چاپگر سه بعدی شدند. که بدین ترتیب نسل اول مبلمان که شامل صندلی ها و میزهای چهارپایه کوچک و آباژور ها میشود به کمک این چسب مونتاژ شده است.
اما شاید بهترین افتخار برای هنکل موفقیت در ورود به صنعت خودرو باشد. چرا که مرکز Heidelberg Competence در حال حاضر از چسب های تابش پخت برای تهیه قسمت های چاپ شده سه بعدی خود برای تولیدکنندگان مختلف بین المللی ماشین استفاده می کند. آنها در روند تحقیقات جوانب مختلف خودرو از جمله طرح و چسب های تابش پخت قابل استفاده در چاپ سه بعدی اظهار کردند که می توان از این چسب ها برای مونتاژ مدل های صنعتی خاص برای آزمایش های مختلف استفاده کنند.
henkel-brings-adhesive-solutions-to-3d-printing-in-automotive-furniture-and-construction-industries-3
henkel-brings-adhesive-solutions-to-3d-printing-in-automotive-furniture-and-construction-industries-4
این شرکت اعلام کرد که تهیه این مدل های صنعتی تنها ظرف چند ساعت تا چند روز میسر است که نشان می دهد چسب های هنکل از لحاظ زمان مقرون به صرفه بوده به طوری که مهندسان این شرکت قادر خواهند بود در هنگام مونتاژ مدل ها آن ها را به سرعت آزمایش کنند و طراحی آنها را بهبود ببخشند.
هنکل دربرنامه های آتی خود نظر دارد چسب بسیار پیشرفته ای تولید کند که قابلیت استفاده از مواد جدید در زمان کوتاه در چاپ سه بعدی را فراهم می کند. این نوآوری ها راه را برای استفاده از چاپ سه بعدی در فرآنید تولید خودرو مثل اتومبیل سه بعدی و قطعات یدکی هموار می کند. این موضوع نشان می دهد که چاپ سه بعدی به تنهایی نمیتواند یک تحول عظیم در صنعت ایجاد کند. بلکه باید همه فرایند تولید محصول و لوازم جانبی آن به کمک این فناوری میسر شود. هنکل سخت در تلاش است تا این هدف را محقق گرداند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *