لاستیک سیلیکون رسانای جریان برق برای صنعت کابل در K2016 معرفی می شود

powersilگروه صنایع شیمیایی Wacker در مونیخ یک محصول نوین پراکنشی لاستیک سیلیکون که رسانای جریان برق می باشد را در نمایشگاه بین المللی K معرفی خواهند کرد. این محصول که POWERSIL® ۴۰۳ نام دارد برای ساخت فیلم لایه‌ی بیرونی کابل‌های توزیعی و انتقالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول که یک پوشش رسانا محسوب می شود، دارای کشسانی زیاد، خواص مکانیکی مناسب و مقاومت خراش بالا می باشد. این محصول فاقد هرگونه ترکیب حلقوی همچون تولوئن است.

در صنعت کابل های توزیعی، مناطق اتصال معمولا با موادی که رسانای جریان برق باشند پوشش دهی می شوند. منظور از اعمال این فیلم های رسانا به حداقل رساندن بار الکتریکی روی لایه ی عایق و اطمینان حاصل کردن از فعالیت طولانی مدت اتصال می باشد. این مواد رسانا معمولا در لایه های نازک با مایعات پراکنشی اعمال شده و سپس با پخت شدن جامد می گردد.

لاستیک سیلیکون پراکنشی جدید با نام POWERSIL® ۴۰۳ نیز به همین ترتیب فیلم های رسانای جریان برق را ایجاد می نماید. این فرمول بندی دو جزئی به خوبی به زیرآیند سیلیکونی برای تشکیل یک فیلم انعطاف پذیر می چسبد. افزایش طول تا نقطه ی پارگی این محصول تا ۶۵۰ برابر می باشد. مقاومت این محصول در برابر پارگی نیز ۲۰ نیوتن بر میلیمتر اندازه گیری شده است. این بدین معنی است که یک فیلم رسانای ساخته شده از POWERSIL® ۴۰۳ می تواند بدون ایجاد هرگونه نقص افزایش طول های زیادی را تجربه نماید. این اتفاقی است که حین اعمال کابل ها در نقاط مورد نظر، بسیار اتفاق می افتد.

ذرات کوچک کربن است که POWERSIL® ۴۰۳ را رسانا کرده است. حین فرآیند پخت این ذرات با لاستیک سیلیکون ترکیب شده تا لایه ای رسانا و مقاوم در برابر سایش از دوده را ایجاد نماید. این لایه تحت تنش های مکانیکی که ممکن است حین بسته بندی، حمل و نقل و اتصال ایجاد شود دچار هیچگونه تغییری نخواهد شد.

گرانروی اندک این محصول این امکان را ایجاد می کند که برای اعمال با اسپری یا برس مورد استفاده قرار گیرد. خواص الکتریکی این محصول این امکان را ایجاد می کند که در مصارف پوشش های ضد الکتریسیته ساکن مورد استفاده قرار گیرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *