کامپوزیت های گرمانرم CFR جایگزین فلزات در تجهیزات الکترونیکی

mobileاخیرا شرکت Covestro کامپوزیت هایی با فناوری بسیار پیشرفته تولید کرده که قابلیت جایگزینی با فلزات را به خصوص در تجهیزات الکترونیکی داراست. نیاز بشر به تجهیزات الکترونیک روز به روز در حال رشد می‌باشد. آن‌ها نیاز دارند که تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر شخصی آن‌ها نازکتر، سبک‌تر و سریع‌تر باشد. این تجهیزات الکترونیک که عموما دارای طراحی بسیار پیچیده‌‌ای هستند باید از مواد پایدار ساخته شوند و مواد سازنده‌ی آن‌ها باید بتواند حس خوبی را به مصرف کننده القا نماید. چندسازه‌های معمول و فلزات برای رسیدن به چنین اهدافی محدودیت‌هایی را دارا هستند.
شرکت Covestro به این روند پیشرفت کاملا اشراف داشته و به همین دلیل فناوری تولید چندسازه‌هایی بسیار مناسب برای کاربردهای خانگی و مصارف الکترونیکی را ایجاد کرده است که در آن‌ها از مواد گرمانرم و الیاف کربن استفاده نموده است. شرکت Covestro از این مواد استفاده کرده است تا بتواند از الیاف پیوسته کربن در فیلم‌ها و ورق‌ها استفاده نموده و در عین حال تمهیداتی اندیشیده است که فرآیند آن برای مشتریان دشوار نباشد.

دکتر Michael Schmidt که رئیس بخش چندسازه‌های گرمانرم در این شرکت است می‌گوید: این محصولات تعادل بسیار خوبی از استحکام-نسبت به-وزن را ایجاد نموده که در بسیاری مواقع می‌تواند بهتر از فلزات عمل کند. این مساله به این معنی است که این چندسازه‌های می‌توانند در قطعات IT بسیار مورد استفاده قرار گیرند. این مساله به این دلیل است که در این قطعات طراحی‌های سبک وزن و دیواره‌های نازک بسیار مورد توجه می‌باشد. این کامپوزیت‌ها خواص زیر را دارا می‌باشند:
– بر اساس فیلم‌هایی ساخته می‌شوند که در آن‌ها از الیاف بی انتهای کربن در یک جهت استفاده شده است
– لایه‌های بی شماری از این فیلم‌ها روی هم قرار گرفته، سپس لایه نشانی و بریده می‌شود
– این محصول بسیار سفت بوده، سبک وزن است و دچار هیچ گونه کج شکلی (distorsion) و کاهش ابعاد (shrinkage) نمی‌شود
– برای هر کاربرد خاص، تعداد، جهت و توالی این لایه‌ها قابل تنظیم می‌باشد

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *