فناوری تقویت کامپوزیت‌های ضدآتش با استفاده از گرافن

university-of-adelaideشرکت فرست گرافیت (First Graphite) قراردادی برای خرید لیسانس فناوری با دانشگاه آدلاید امضاء کرده است. این فناوری مربوط به محصولات کامپوزیتی مبتنی بر گرافن دارای خواص ضدآتش است.
کرایگ مکگوکین از مدیران فرست گرافیت می‌گوید: «مذاکرات موفقیت آمیزی برای دریافت لیسانس این فناوری انجام داده‌ایم تا در نهایت حق استفاده انحصاری از این فناوری را به دست آوریم. ما قصد داریم این فناوری را تجاری‌سازی و از آن در بخش مواد ضدآتش استفاده کنیم. همچنین ما این امکان را داریم که لیسانس این فناوری را به دیگر شرکت‌ها واگذار کنیم. در چنین شرایطی، فرست گرافیت باید مبلغی به‌صورت دوره‌ای به دانشگاه آدلاید پرداخت کند.»
در این تفاهم‌نامه همکاری، از ساختارهای گرافیتی برای تقویت ساختار پلیمرها استفاده می‌شود، به این شکل که بسته به خلوص گرافیت‌ها، این مواد به رزین‌های ضدآتش افزوده می‌شود.
مکگوکین و همکارانش به دنبال استفاده از گرافن برای این کار هستند. آن‌ها معتقداند که گرافن نیز می‌تواند خواص ضدآتش را در رزین‌ها بهبود دهد. برای این کار، این شرکت پژوهش‌هایی انجام داده تا بتواند از گرافن به‌صورت تجاری استفاده کند. همچنین فرست گرافیت درصدد ایجاد فرصت همکاری با دانشگاه آدلاید در این زمینه است.
سهام این شرکت طی هفته‌های اخیر رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرده است. این افزایش قیمت سهام از به دلیل انتشار خبر انتقال ۲۰ تن گرافیت با کیفیت بالا از سریلانکا است. از سوی دیگر خبر تولید موفقیت‌آمیز گرافن نیز از عوامل رشد سهام این شرکت است. سرمایه‌گذاران معتقداند که این شرکت در مراحل اولیه رشد قرار دارد و هنوز پتانسیل‌های آن به مرحله اجرا نرسیده است. بنابراین برای سرمایه‌گذاری، این شرکت گزینه مناسبی است.
فرست گرافیت در حال استخراج معدنی در سریلانکاست. در واقع مواد اولیه این پروژه می‌تواند از استخراج این معدن به دست آید. کیفیت گرافیت این منطقه بسیار بالا بوده و امکان تأمین نیازهای این پروژه را دارد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *