انتشارات Springer چاپ نشریه پژوهشگاه پلیمر را برعهده گرفت

رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران از انتشار مجله Iranian Polymer Journal توسط انتشارات علمی بین المللی «اشپرینگر» (Springer) آلمان از ژانویه سال ۲۰۱۲ میلادی خبر داد.

دکتر علی اکبر یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مجله Iranian Polymer Journal پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران حدود ۲۰ سال است که به زبان انگلیسی چاپ شده و به بررسی علوم و فنون نوین پلیمر می پردازد.

وی با بیان اینکه مجله پلیمر پژوهشگاه دارای ضریب تاثیر حدود ۱.۲ است، تصریح کرد: بر اساس قرارداد همکاری که با انتشارات علمی بین المللی «اشپرینگر» (Springer) آلمان منعقد شده است، تمام مراحل علمی تایید و بررسی مقالات در پژوهشگاه پلیمر و با کمک داوران برجسته داخلی و بین المللی صورت می گیرد و پس از تایید مقاله توسط هیات تحریریه به اشپرینگر ارسال میشود.

رییس پژوهشگاه پلیمر ادامه داد: این قرارداد پنج ساله بوده و اشپرینگر متعهد شده تا ضمن پرداخت هزینه های چاپ مقاله سالیانه تا ۱۵ درصد سود حاصل از این قرارداد همکاری را به پژوهشگاه پلیمر بدهد.

گفتنی است، انتشارات اشپرینگر، پیش از این انتشار مجله علمی انجمن شیمی ایران (JICS) و نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست(IJEST) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و انتشارات الزویر – بزرگترین ناشر علمی جهان – هم انتشار مجله علمی دانشگاه صنعتی شریف با نام «ساینتیا ایرانیکا» (Scientia Iranica) را برعهده گرفته اند که حاکی از ارتقای کیفی نشریات علمی ایران در سال های اخیر است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *