عرضه دستگاهی برای اندازه گیری خوردگی در دانشگاه تهران

همزمان با افتتاح پژوهشگاه دانشگاه تهران و رونمایی از نسخه ترمیم شده کتاب “ذخیره خوارزمشاهی”، از ۴ دستاورد جدید محققان این دانشگاه نیز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دستگاه پتاسیواستات مدرن ولتامتری چرخه ای پیوسته با تبدیل فوریه سریع، دستگاه نانو لیپوزوم ساز، سامانه عرضه و تقاضا در پژوهش و فناوری، و سامانه پیشخوان خدمات علمی، پژوهشی و فناوری از جمله دستاوردهایی بود که رونمایی شد.

دستگاه پتاسیواستات مدرن

در این دستگاه ولتامتر به صورت پیوسته و آنلاین به الکترود اعمال می شود و نتایج سه بعدی به صورت زمان- پتانسیل –جریان نمایش داده می شود.

این دستگاه برای انجام مطالعات الکتروشیمیایی، دستگاه آشکارساز HPLC، دستگاه آشکارساز الکتروفورز، اندازه گیری خوردگی، اندازه گیری داروهای شیمیایی، انجام پلیمریزاسیون و ساخت باتری به کار برده می شود.

دستگاه نانولیپوزوم ساز

این دستگاه با در نظر گرفتن اهمیت سایز نانو لیپوزوم در افزایش کیفیت رسانش دارو به ارگان هدف و کاهش “دوز” مصرفی طراحی و تولید شد. این دستگاه قادر به تولید نانو لیپوزوم هایی با ابعاد ۳۰ تا ۲۰۰ نانومتر است و در صنایعی از قبیل داروسازی برای تولید داروهای ضد سرطان، ضد هپاتیت، ضد مالاریا و واکسن ها، در صنایع غذایی برای تولید محصولات غذایی از جمله ویتامین ها و مکمل های غذایی و در صنایع کشاورزی برای تولید فرآورده های کشاورزی و رسانش مواد غذایی به گیاهان به کار برده می شود.

سامانه عرضه و تقاضا در پژوهش و فناوری

این سامانه با هدف برقراری ارتباط میان توانمندی و تخصص اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و نیازها و اولویت های تحقیقاتی دستگاه ها، راه اندازی شد.

دریافت عناوین و نیازهای تحقیقاتی دستگاه ها و ورود اطلاعات مربوط در این سامانه بر مبنای برنامه جامع تحقیقاتی دانشگاه صورت خواهد گرفت. این سامانه امکان برقراری ارتباط هوشمند میان نیاز دریافت شده و تخصص مربوط را فراهم می کند.

سامانه پیشخوان خدمات علمی

این سامانه با هدف تقویت ارتباط با صنعت و جامعه، برقراری تعاملات داخلی و بین المللی، تجمیع خدمات، سهل و روان سازی ارائه خدمات، طراحی و راه اندازی شد.

این سامانه دارای واحدهایی چون ایده های برتر اساتید، تجهیزات و ترخیص کالا، خدمات پژوهش های کاربردی، تفاهم نامه ها و قرار دادها، خدمات پژوهشی بین المللی، مالکیت فکری و ترجمه و ویرایش است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *