کسب گواهی بهره وری و تعالی سازمانی توسط پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ

پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ موفق به دریافت جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی شدپژوهشگاه علوم و فناوری رنگ به عنوان اولین موسسه آموزش عالی در کشور، موفق به دریافت جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی گردید. همچنین شرکت پتروشیمی غدیر نیز موفق به دریافت گواهی تعهد به تعالی و شرکت پتروشیمی پارس موفق به دریافت تقدیرنامه دوستاره گردیدند.

پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ براساس بررسی های تیم ارزیابی مجرب وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و توجه به نتایج حاصل از ارزیابی فردی، تیمی و به استناد شواهد و مستندات ارائه شده به ارزیابان و گذراندن فرآیند ارزیابی جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی، شایسته احراز گواهی نامه تعهد به تعالی سازمانی شناخته شد.

دکتر سعید پورمهدیان ریاست پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ در این رابطه عنوان نمودند: این پژوهشگاه از فروردین ماه سال ۱۳۸۹ اقدامات اساسی به منظور ارتقای بهره وری و بهبود مستمر در ارائه خدمات مطلوب در مسیر تعالی سازمانی را آغاز کرد تا شرایط احراز گواهی نامه تعهد به تعالی سازمانی را بر اساس مدل EFQM بدست آورد.

ایشان در ادامه افزودند: پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ، پس از برگزاری آموزش های لازم و طرح ریزی ساختار تعالی از طریق تشکیل کمیته استقرار مدل تعالی سازمانی، به اجرای فرآیند خود ارزیابی به روش کارگاه –پروفرما پرداخت و نقاط قوت و قابل بهبود را در حوزه های گوناگون رهبری و استراتژی، منابع و مشارکت ها، کارکنان و فرآیندها و مشتری شناسایی نمود. در گام های بعدی، پس از اولویت بندی برنامه های بهبود بر اساس دستیابی به اهداف سند برنامه راهبردی و همچنین دو مؤلفه اصلی اثر گذاری و سهولت اجرا، سه طرح دارای اولویت اجرا و سنجش اثربخشی شدند.

دکتر پورمهدیان همچنین یادآور شدند پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ از ابتدای فعالیت خویش تاکنون موفق به دریافت استاندارد ISO 9001-2008 گردیده و همکار اداره استاندارد بوده است. و هم اکنون نیز در حال استقرار ISO 17025 در آزمایشگاه های پژوهشگاه عضو شبکه آزمایشگاهی نانو کشور با همکاری ستاد نانو ریاست جمهوری می باشد .

لازم به ذکر است مؤسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مسئولیت برگزاری جایزه ملی بهره وری در کشور را بر عهده دارد. این فرایند نه سال است در ایران اجرا می شود و سازمان های آموزشی، پژوهشی، تولیدی، صادراتی و بازرگانی کشور در آن شرکت می کنند. این جایزه در سه سطح گواهینامه، تقدیرنامه و تندیس اهدا می گردد.

نهمین همایش تعالی سازمانی با محوریت تعالی سازمانی و ارزش ها به همت مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی و سازمان مدیریت صنعتی هفتم اسفند ۱۳۹۰ در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار گردید .در این همایش ۱۰۸ شرکت و سازمان داوطلب طی فرآیندی علمی برای دریافت جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی به رقابت پرداختند . مفاهیم محوری تعالی سازمانی عبارتند از : رهبری آرمان گرا ، دستیابی به نتایج متوازن ، ارزش آفرینی برای مشتریان، فرآیند گرایی و تصمیم گیری مبتنی بر واقعیت، ارج گذاری بر سرمایه های انسانی، گسترش مشارکت ها، مسئولیت پذیری اجتماعی، یادگیری، خلاقیت و نوآوری .

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *