انتخاب دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر به عنوان دانشجوی نمونه

مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری
مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری

۵۰ نفر به عنوان دانشجویان نمونه کشوری در سال ۹۰ در ۶ گروه انتخاب گردیدند. در این بین شیرین شکوهی، دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز مفتخر به کسب این عنوان گردیده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دانشجویان نمونه کشوری امسال از میان پنج هزار دانشجویی که در سامانه الکترونیکی دانشجوی نمونه ثبت‌نام کرده بودند، انتخاب و با حضور رییس‌جمهور تقدیر شدند.

در میان ۵۰ دانشجوی نمونه کشوری امسال وزارت علوم ۳۷ دانشجوی مرد هستند و ۲۹ نفر نیز در دانشگاه‌های تهران تحصیل می‌کنند.

معیارها

دکتر کامران دانشجو، وزیرعلوم، در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری، در خصوص روند اجرایی انتخاب این دانشجویان اظهارکرد: در این خصوص آیین‌نامه‌ای با مشارکت دانشجویان سراسر کشور تنظیم شده و شاخص‌هایی براساس توانایی‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، شئونات دانشجویی و همچنین احتساب حداقل معدل تنظیم و اعمال شده است .

وی با اشاره به اینکه انتخاب دانشجویان نمونه از تمامی دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی، پیام‌نور، آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای صورت گرفته است، گفت: در کل ۵۰۰۰ نفر در سامانه الکترونیکی دانشجوی نمونه ثبت نام کردند که ۲۱۰ نفر از آنها توسط دانشگاه‌ها برای بررسی نهایی معرفی و در نهایت نیز ۵۰ نفر از دانشجویان وزارت علوم و ۳۰ نفر از دانشجویان وزارت بهداشت به عنوان نمونه معرفی شدند.

 جوایز

وزیرعلوم در خصوص میزان جوایز دانشجویان نمونه نیز گفت: برای دانشجویان نمونه مقطع کاردانی و کارشناسی دو میلیون تومان، دانشجویان کارشناسی ارشد دو و نیم میلیون تومان و برای دانشجویان دکتری سه میلیون تومان جایزه تعیین شده است، علاوه بر اعطای تسهیلاتی برای ادامه تحصیل، هر دانشجوی نمونه به همراه یک نفر از اعضای خانواده به صورت رایگان به سفر معنوی حج عمره نیز اعزام می شود.

 

لیست کامل اسامی دانشجویان نمونه وزارت علوم براساس گروه و مقطع تحصیلی را می توانید در اینجا مشاهده نمایید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *