شهرک فن آوری استان اصفهان: رایزنی با نخبگان علمی ایرانی مقیم خارج کشور برای جذب ایده‌های علمی

مدیر شهرک فن آوری استان اصفهان گفت: فقط شرکت‌هایی که گواهی دانش بنیان را از شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) دریافت کرده باشند اجازه فعالیت در این شهرک را خواهند داشت.

علیرضا وحدت پور اظهار کرد: چشم انداز این شهرک، تبدیل شدن به کانون تجاری سازی فن آوری در حوزه مواد پیشرفته است و آن را می‌توان مکمل حلقه مراکز رشد و پارک‌های علمی و تحقیقاتی دانست.

وی با بیان اینکه طبق قانون شهرک فن آوری استان اصفهان در چهار عرصه تخصصی کامپوزیت‌ها، پلیمر، سرامیک و مواد فلزی پیشرفته فعالیت خواهد نمود، افزود: نوع فعالیت، ثبت اختراع در داخل یا خارج کشور، دارا بودن تعداد نیروی تخصصی و فعال، برخورداری از استعداد اقتصادی برای اجرای طرح و… به عنوان معیار پذیرش و مجوز ایجاد واحد صنعتی در این شهرک است.

مدیر شهرک فن آوری استان اصفهان، وسعت کلی این شهرک را ۶۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: زیر ساخت‌های فاز اول این شهرک با مساحت ۶۵ هکتار آماده تحویل به شرکت‌های مورد نظر است.

وحدت پور مساحت زمین‌های قابل واگذاری به فعالان این بخش را از ۵۰۰ تا ۱۰هزار متر مربع ذکر کرد و افزود: برنامه ساخت سوله‌ها و مراکز صنعتی در شهرک فن آوری استان اصفهان صرفا بر اساس نقشه و معماری تدوین شده باید صورت گیرد و با شهرک‌های صنعتی عادی تفاوت چشمگیر خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: از نیمه دوم سال ۱۳۹۱ واگذاری زمین‌های فاز اول صورت می‌گیرد که تاکنون ۱۷ درخواست مصوب برای سرمایه‌گذاری داشته ایم.

مدیر شهرک فن آوری استان اظهار کرد: دولت رقم ۱۴۵ میلیارد ریال از محل طرح‌های ملی را برای اتمام این شهرک در طی برنامه چهارم توسعه کشور تصویب نموده ولی تاکنون فقط رقم ۷۵ ملیارد ریال آن پرداخت شده است.

وحدت پور از رایزنی با نخبگان ایرانی خارج از کشور با هدف جذب ایده‌های علمی و سرمایه آنان در شهرک فن آوری اصفهان خبر داد وگفت: با تعداد ۳۰۰ نفر از این افراد مذاکراتی داشته‌ایم که پنج نفر از آنان تمایل به سرمایه‌گذاری در این شهرک را از خود نشان داده‌اند.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۷ شهرک‌های فن آوری در هفت کلان شهر کشور براساس قابلیت هر استان و با هدف تجاری سازی دانش‌های نوین به شرح ذیل تاسیس می‌شود:

تهران فن آوری اطلاعات و ارتباطات، اصفهان مواد پیشرفته، فارس پتروشیمی، همدان مصالح نوین ساختمانی، آذربایجان غربی صنایع غذایی، آذربایجان شرقی قطعات خودرو و خراسان رضوی بیوتکنولوژی.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *