صنایع تکمیلی پتروشیمی گسترش می یابد

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: برنامه ششم توسعه صنعت پتروشیمی با هدف توسعه پایدار و متوازن تدوین شده و در این مسیر با کاهش خام فروشی، برنامه های مدونی برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اندیشیده شده است.

مهندس رمضان اولادی افزود: پرهیز از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی به علت زیر ساخت های موجود می تواند در توسعه این صنعت ارزش آفرین یک مزیت به شمار آید که با یک برنامه منسجم رسیدن به اهداف پیش بینی شده میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: دسترسی به بازارهای جدید و تنوع در سبد محصول از دستاوردهای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی است و ظرفیت تولید این صنعت را در سال های آتی به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توجه به آمایش سرزمین و پراکندگی صنایع بالادستی پتروشیمی در سراسر کشور زمینه مناسبی برای توسعه صنایع تکمیلی به وجود آمده و سرمایه گذاری در این بخش می تواند یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور باشد.

اولادی اظهار کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در صنعت پتروشیمی یکی از راهبردهای پیش بینی شده در برنامه ششم این صنعت است که می تواند زنجیره ارزش را تکمیل کند اما حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و تسهیل در حضور آنها باید بیش از پیش افزایش یابد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *