نخستین واحد تولید MDI خاورمیانه در پتروشیمی کارون راه اندازی شد

به گزارش نیپنا به نقل ازروابط عمومی پتروشیمی کارون اولین واحد تولید MDI درکشور به دست متخصصان توانمند داخلی در گرید های متنوع و خلوص بالا به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش، فاز ۲ پتروشیمی کارون دارای ۵ واحد است که عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی آن از آبان سال ۱۳۹۴ با راه اندازی کامل ۲ واحد آن در آذرماه همان سال آغاز شد و عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی ۳ واحد باقیمانده از اردیبهشت امسال آغاز شد و در تهایت با تولید محصول MDI در گریدهای مختلف با خلوص بسیار عالی، فاز دوم شرکت پتروشیمی کارون به بهره برداری کامل رسید.

شرکت پتروشیمی کارون اولین و تنها تولید کننده ایزوسیانات ها درخاورمیانه است. این شرکت درسال ۱۳۸۱ با هدف تولید ۴۰ هزار تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) تحت لیسانس Chemature سوئد که در اسفند ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید، تاسیس شد.

این گزارش می افزاید: در سال ۱۳۸۴ قراردادی میان شرکت پتروشیمی کارون و Chemature سوئد بصورت EPCC به منظور تولید ۴۰۰۰۰ تن در سال متیل دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) بسته شد. پتروشیمی کارون در فاز دوم خود با استفاده از خوراک های بنزن، اسید نیتریک، اسید سولفوریک، فرم آلدهید، هیدروژن و مونوکسیدکربن، محصول MDI با ارزش افزوده بسیار بالاتر و کاربردهای فراوان از جمله جهت تولید چسب، کاربردهای پوششی، ابرهای پلی یورتان، الاستومرهای قالبگیری شبکه ای شده، قطعات با استفاده از قالبگیری تزریقی واکنشی، قطعات بدنه اتوموبیل و ابر با پوسته ضخیم می توان اشاره کرد.

شرکت Chemature سوئد عملیات ساختمان و نصب پروژه MDI را در سال ۱۳۸۵ آغاز نمود ولی به دلایل مختلف طرح در سال ۱۳۸۸ بصورت نیمه تمام رها گردید. در فروردین سال ۱۳۹۱ تکمیل طرح تا مرحله پیش راه اندازی به شرکت خوارزمی پتروشیمی بندرامام واگذار شد.

شایان ذکر است، کلیه مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی واحد تولید MDI با تولید محصولات Pure MDI، OMDI و CPMI HF بدون حضور Licensor و با تکیه بر دانش، تجربه و تلاش شبانه روزی متخصصان پتروشیمی کارون انجام شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *