یک محصول پلیمری جدید مناسب برای صنعت پزشکی

pezeshkiشرکت Master Bond محصول جدیدی تحت نام تجاری UV15DC80Med ارائه داده است که در فرایند پخت آن از دو سازوکار نور UV و حرارت استفاده می‌گردد. بدین ترتیب، مشکل سطوحی که حین فرایند پخت به دلیل عدم دسترسی به نور UV پخت نمی‌شوند برطرف خواهد شد. استفاده از این سامانه به دلیل سرعت و بازدهی بالای فرایند پخت بسیار مطلوب بنظر می‌رسد.

بمنظور استفاده در کاربردهای پزشکی، این محصول از استانداردهای USP، رده VI، و ISO 10993-5 برخوردار می‌باشد. استفاده از این محصول نیاز به هیچ گونه اختلاطی نبوده و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی استرلیزه کننده مقاوم است.

واکنش‌های اتصالات عرضی در اثر حرارت این سامانه در دمای نسبتا پایین oC80 آغاز می‌گردد. این دما از آن جهت حایز اهمیت است، زیرا، بسیاری از مواد پلاستیکی به دماهای بالاتر از oC80 حساس هستند. گرانروی این سامانه در حدود cps 60000-45000 بوده و کاملا واکنش پذیر است.طبیعت بخش حساس به نور UV این محصول کاتیونی می‌باشد. در مجموع، میزان جمع‌شدگی (shrinkage) این محصول در مقایسه با نمونه‌های مشابه خود کمتر بوده و نیازی به بازدارندگی از نفوذ اکسی‍ن در آن نمی‌باشد. استحکام کششی آن در oF75 برابر psi5000 بوده و میزان چسبندگی آن به فلزات، شیشه، سرامیک و بسیاری از پلاستیک‌ها قابل قبول است. از این سامانه می‌توان در محدوده دمایی oF 60- الی oF400 استفاده نمود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *