سلامتی و حفاظت شخصی با فیلم های پلی یورتانی پوستی

wearable-puاجسام الکترونیکی قابل پوشیدن (Wearable) معمولا صاف، انعطاف پذیر و بدون رنگ هستند که همانند یک وصله به بدن میچسبند و برای افراد زمانی که مشغول ورزش هستند و یا تحت درمان با داروی خاصی قرار گرفته‌اند عمل می‌کنند.

این اجسام پوششی پتانسیل بازار بسیار خوبی را دارا هستند اگرچه هنوز موانع بسیاری سر راه تمیز شوندگی آن‌ها وجود دارد. شرکت Covestro در حال حاضر مشغول کار بر این اجسام بوده تا محصولات راحتتری از آن‌ها بسازد و تا جایی که ممکن است کاربردهای آن‌ها را گسترش دهد.

یکی از گروه‌های هدف این محصولات مشتریانی هستند که به سلامتی و حفاظت شخصی اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. این اجزا که بسیار کوچک نیز هستند، قادر خواهند بود تا دمای بدن و ضربان قلب را اندازه گیری کنند، کیفیت خواب را افزایش دهند و به خوبی روی بدن قرار بگیرند.

انتظار می‌رود در آینده محصولات هوشمندتری تولید شوند که نقش حمایت کننده ای در درمان‌ها و مراقبت‌های پزشکی داشته باشند. این تجهیزات می‌توانند دارو را با مقدار مشخص به بدن انسان برسانند. نیاز است که این محصولات به راحتی روی بدن قرار گرفته و تا مدت زمان مشخصی روی پوست باقی بمانند.

طبق گفته ی یکی از متخصصین بخش فیلم در شرکت Covestro، این محصولات قابلیت تنفس داشته و ضد حساسیت می‌باشند. مواد مختلفی در فرمول بندی محصول مذکور وجود دارد. این مواد موجود در فرمول بندی باعث شده تا این محصولات قابل پوشش، دافع آب بوده و فاقد هرگونه حلال باشد.

این فیلم‌ها از گرمانرم‌های پلی یورتانی (TPU) تشکیل شده است که معمولا با فوم این گرمانرم‌ها ترکیب می‌شود. علاوه بر محافظت بخش‌های الکترونیک و راحتی، این فیلم‌ها باید بسیار نازک باشند تا بتوانند چسبندگی مناسبی را ایجاد نمایند.
طبق گفته ی شرکت Covestro، به زودی تمامی افراد در بیمارستان‌ها، محل‌های کسب و کار و بخش‌های صنعتی حین فعالیت‌های مختلف ازین محصولات استفاده می‌نمایند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *