آنتی اکسیدانت 1010 و 168

تثبیت کننده‌های پلیمر (انگلیسی: polymer stabilizer ) افزودنی های شیمیایی هستند که ممکن است به مواد پلیمری مانند پلاستیک ها اضافه شوند تا تخریب آنها را مهار یا عقب اندازند.فرآیندهای معمول تخریب پلیمر شامل اکسیداسیون ، آسیب اشعه ماورا بنفش، تخریب حرارتی ، ازون‌كافت ، ترکیباتي مانند فتواكسيداسيون ، و همچنین واکنش با بقایای کاتالیزور ، رنگ یا ناخالصی است. همه این موارد پليمر را از طریق شكست زنجیره‌ي پليمري آن ، ترکیب مجدد کنترل نشده و اتصال عرضي ، از نظر شیمیایی تخریب می کنند ، که بر بسیاری از خصوصیات کلیدی مانند استحکام ، شكل پذیری ، ظاهر و رنگ تأثیر منفی می گذارد. تثبیت کننده ها در تمام مراحل چرخه عمر پلیمر استفاده می شوند. آنها به محصولات پلاستیکی اجازه می دهند سریعتر و با نقص کمتری تولید شوند ، طول عمر مفید آنها را افزایش داده و بازیافت آنها را تسهیل کنند. با این حال آنها همچنین به تثبیت ضایعات پلاستیکي كمك مي‌كنند و باعث می شوند برای مدت بیشتری در محیط زيست باقی بمانند. انواع مختلفی از پلاستیک‌ها وجود دارند و هر یک ممکن است در برابر چندین نوع تخریب آسیب پذیر باشد ، که معمولاً منجر به استفاده از چندین تثبیت کننده مختلف به صورت ترکیبی می شود. حتی برای اشیا ساخته شده از یک نوع پلاستیک ،کاربرد های مختلف ممکن است نیاز به تثبیت کننده‌های مختلف داشته باشند. ملاحظات نظارتی ، مانند تأیید تماس با غذا نیز وجود دارد. بنابراین دامنه وسیعی از تثبیت کننده ها وجود دارد.

جزئیات

نام های مرسوم

آنتی اکسیدانت

تامین کننده
ماهیت شیمیایی

پودری

مزایا
  • وظیفه آنتی اکسیدانت‌ها، جلوگیری از انتشار رادیکال های آزاد در پلیمرها می‌باشد و با دو روش این کار را انجام می‌دهند :
  • ۱- با دادن یک هیدروژن (معمولاً از OH یا NH) به رادیکال آزاد، عمل می کنند. رادیکالهای ایجاد شده معمولاً به وسیله رزونانس پایدار می شوند و مانع انتشار در مراحل بعدی می گردند.
  • ۲- با پراکسید (ROOH) تولید شده در فرآیند اکسیداسیون واکنش داده، مانع ایجاد رادیکال شده و پلیمرها را محافظت می کنند.
  • آنتی اکسیدانت‌ها انواع متفاوتی داشته و مستربچ‌های حاوی آنها، بسته به پایه پلیمر و شرایط قرار گرفتن محصول نهایی به مشتریان پیشنهاد می گردند.
  • میزان مصرف آنتی اکسیدانت ها در PP، به دلیل وجود کربن نوع سوم نسبت به PE بیشتر می باشد. همچنین HDPE به دلیل دمای بالای فرآیند، نسبت به LLDPE و LDPE نیاز به آنتی اکسیدانت بیشتری دارد.
کاربردها

بعنوان عامل اکسایش و کاهش ، تنظیم کننده و کمک کننده فرایند
صنایع پلاستیک و لاستیک
صنایع مرکب و رنگ ، مواد رنگزا
صنعت بسته بندی مواد غذایی ، نساجی

تماس با تامین کننده

برای تماس با تامین کنندگان این ماده و ثبت درخواست جهت دریافت قیمت، نمونه، مشاوره و یا پیش فاکتور لطفا فرم درخواست را تکمیل نمایید.

اطلاعات شخصی

اطلاعات شرکت

جزئیات درخواست

گزارش اشکال / ثبت نظر

چنانچه ایرادی در اطلاعات ثبت شده مشاهده نمودید و یا نظر یا پیشنهادی در ارتباط با این محصول دارد، لطفا با ما در میان بگذارید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.)