دی اکساید تیتانیوم کرونوس

دی اکسید تیتانیوم با فرمول شیمیایی TiO۲ که با نام تیتان هم شناخته می‌شود، ماده ای غیر آلی ،جامد، سفیدرنگ و بی بوبوده که در برابر حرارت پایدار، غیر قابل اشتعال و دارای قابلیت انحلال ضعیف است. فرمول مولکولی:TiO۲ جرم مولی: ۷۹,۸۶۵۸gr/mol نقطه ذوب:۱,۸۴۳ °C نام‌های دیگر: دی اکسید تیتانیوم انحلال‌پذیری: در آب نامحلول شکل ظاهری: جامد ‌سفید رنگ دیتاشیت تیتان 2220 مصرف عمده و جز مواد اصلی پروفیل می باشد و دلیل این امر خاصیت UV این محصول است. تیتان 2220 کرونوس در کشور آلمان و بلژیک تولید میشود. تیتان 2190 کرونوس در صنایع مختلفی همچون رنگ سازی و رنگ خودرو کاربرد دارد این تیتان در دسته تیتان های کلراید می باشد که درخشش بیشتری ایجاد میکنند

جزئیات

نام های مرسوم

تیتان

تامین کننده
ماهیت شیمیایی

پودر

مزایا
  • درخشندگی
  • مقاوم در برابر حرارت، نور و هوازدگی
  • قابلیت پراکندگی و جذب اشعه UV
کاربردها

صنعت پلاستیک
یکی از موارد استفاده تیتان در صنعت پلاستیک است. اضافه کردن تیتان به پلاستیک می‌تواند مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر نور و مقاومت در برابر آب و هوا محصولات پلاستیکی را افزایش دهد، خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی محصولات پلاستیکی را بهبود بخشد و عمر مفید محصولات را افزایش دهد.

صنعت کاغذ
یکی از مهمترین کاربردهای تیتان، استفاده در صنعت کاغذ است. این ماده، از جمله مواد پرکاربرد در کاغذسازی است. دی اکسید تیتان به عنوان یک پرکننده کاغذ استفاده می‌شود. اضافه کردن دی اکسید تیتانیوم به کاغذ باعث می‌شود که کاغذ سفید‍تر، براق‌‍تر و صاف‌تر شود. امروزه ابعاد نانومتری آن به عنوان یک عامل فوتوکاتالیست بسیار مورد توجه است.

صنعت سرامیک
صنعت سرامیک نیز یک زمینه مهم برای استفاده از تیتان است. سرامیک دی‌اکسید تیتانیوم دارای ویژگی‌های خلوص بالا، اندازه ذرات یکنواخت، شاخص شکستگی بالا، مقاومت عالی در دمای بالا، کدورت بالا، پوشش نازک و وزن سبک، به طور گسترده‌ای در ساخت و ساز، دکوراسیون و کاربردهای مهندسی استفاده می‌شود.

صنعت نظامی
استحکام ویژه بالا و خواص خوردگی عالی، پارامترهای مهمی برای مواد مورد استفاده در مصارف نظامی است. نیروی دریایی ایالات متحده از تیتانیوم برای اجزای کشتی استفاده می‌کند که در تماس مستقیم با آب اقیانوس‌ها قرار دارند؛ در اجزایی نظیر شفت پروانه، دستگیره‌های زیردریایی و سایر تجهیزات از این ماده استفاده می‌شود. تیتانیوم همچنین در نفربرهای زرهی مورد استفاده نیروهای نظامی قرار می‌گیرد و محققان در حال حاضر قابلیت آن‌ را برای تسلیحات زره‌پوش و تجهیزات حفاظتی شخصی مورد آزمایش قرار می‌دهند.

صنایع هوافضا
تیتانیوم در هواپیما، کشتی‌ها، موشک‌ها و فضاپیماها در قطعات با کارایی بالا از قبیل فایروال‌ها، کانال های اگزوز هلیکوپتر و قطعات سازه ای حساس ظاهر می شوند. در چالش محیط‍‍های هوافضا، مقاومت کششی و خستگی تیتانیوم نیز به مقاومت در برابر خستگی و شکستگی کمک می کند. استحکام کششی آن را قادر می سازد تا در هر محیط نقش ایفا کند.

صنعت نقاشی
دی‌اکسید تیتان (TiO2) در صنعت رنگ‌سازی برای تهیه رنگ سفید و روشن با ماندگاری بالا به خاطر خواصی که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوازم آرایشی
از دی‌اکسید تیتانیوم با رنگدانه در برخی از مواد آرایشی استفاده می‌شود تا لکه‌ها را از بین ببرد و پوست را روشن کند. همچنین طبق گفته بنیاد سرطان پوست، استفاده از کرم‍های ضد آفتاب حاوی دی اکسید تیتانیوم می‌تواند به جلوگیری از بروز سرطان پوست کمک کند.

تولید روکش ضد آفتاب
تیتان به دلیل داشتن ضریب شکست بالا، اگر به عنوان رنگدانه استفاده شود، می تواند نور مرئی را پراکنده کند. این ترکیب شیمیایی منجر به ایجاد یک رنگ مات می شود و هنگامی که روی یک سطح اعمال شود یا در یک محصول گنجانده شود، یک کیفیت بازتابنده و روشن را ایجاد می کند.

تماس با تامین کننده

برای تماس با تامین کنندگان این ماده و ثبت درخواست جهت دریافت قیمت، نمونه، مشاوره و یا پیش فاکتور لطفا فرم درخواست را تکمیل نمایید.

اطلاعات شخصی

اطلاعات شرکت

جزئیات درخواست

گزارش اشکال / ثبت نظر

چنانچه ایرادی در اطلاعات ثبت شده مشاهده نمودید و یا نظر یا پیشنهادی در ارتباط با این محصول دارد، لطفا با ما در میان بگذارید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.)