سیکلو هگزانون

سیکلوهگزانون (به انگلیسی : Cyclohexanone) ، یک ترکیب شیمیایی با فرمول C۶H۱۰O و جرم مولی ۹۸٫۱۵ گرم بر مول است. شکل ظاهری این ترکیب ، مایعی شفاف ، بی رنگ (به مرور زمان به زرد کم رنگ تبدیل می شود) با بوی شبیه استون و نعناع است. آنون ، کاربرد زیادی در صنعت رنگ ، رزین و چسب دارد. که استفاده از مشتقات آن در صنعت نایلون ، یکی از اصلی ترین و مهم ترین کاربرد آن در صنعت است. این ترکیب سمی و قابل اشتعال را می توان از اکسیداسیون سیکلو هگزانون توسط اسید کرومیک تولید کرد. سیکلوهگزانون ، که با اسامی کتو سیکلوهگزانون ، آنون ، کتو هگزا متیلن ، CYC ، Oxocyclohexane ، pimelic ketone cyclohexyl ketone ، Ketohexamethylene ، Pimelic ketone و cyc شناخته شناخته شده است. یک مایع روغنی شفاف با فرمول شیمیایی C6H10O است. شکل ظاهری این ترکیب مایعی زرد رنگ تا بی رنگ و دارای بوی تند است. سیکلو هگزانون ، در آب کمی محلول است و با حلال های معمولی قابل اختلاط است. این ترکیب به دو صورت طبیعی و مصنوعی تولید می شود و به مقدار کم در مشتقات نفتی یافت می شود. به صورت طبیعی در روغن های خام وجود دارد. علاوه بر این در ادرار انسان به صورت جز فرار یافت می شود. به صورت مصنوعی و در مقادیر زیاد تولید می شود. زیرا این ماده کاربرد زیادی در تولید نایلون دارد. سیکلوهگزانون به طور گسترده طی دو فرآیند اکسایش و اکسیداسیون تولید می شود.

جزئیات

نام های مرسوم

سیکلوهگزانون

تامین کننده
ماهیت شیمیایی

مایع

کاربردها

استفاده از آن به عنوان ماده واسط در تولید نایلون
استفاده از آن به عنوان ماده واسط در تولید رنگ و لاک سلولزی
به عنوان حلال در جوهر چاپ PVC
به عنوان حلال در علف‌کش ‌، آفت‌کش ‌، پلاستیک‌ و لاستیک‌ کاربرد دارد.
به عنوان حلال در پاک کننده های رنگ و لاک
به عنوان تمیزکننده فلزات
بلورها
عوامل سطح
در تولید سیکلوهگزانون اکسیم
کاتالیزور اصلی جهت ساخت پلی استر و رزین های مصنوعی
در داروسازی
در پلاستیک سازی
به عنوان حلال در جوهر چاپ ، چربی زدا ، تمیز کردن ابریشم ، آفت کش ، پلاستیک و لاستیک
در رنگ رزی و لکه دار کردن ابریشم
افزودنی های روغن کاری
سلولز
رزین های طبیعی و مصنوعی
در واکس و چربی
حلال برای چربی زدایی و تمیز کردن ابریشم
حلالی است برای استات سلولز و نیترو سلولز
استفاده از آن به عنوان ماده فعال در ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچی
استفاده از مشتقات آن در ساخت آدیپیک اسید ، اکسیم سیکلوهگزانون ، کاپرولاکتام ، پلی وینیل کلرید و کو پلیمرهای آن و پلیمرهای استری متاکریلات

تماس با تامین کننده

برای تماس با تامین کنندگان این ماده و ثبت درخواست جهت دریافت قیمت، نمونه، مشاوره و یا پیش فاکتور لطفا فرم درخواست را تکمیل نمایید.

اطلاعات شخصی

اطلاعات شرکت

جزئیات درخواست

گزارش اشکال / ثبت نظر

چنانچه ایرادی در اطلاعات ثبت شده مشاهده نمودید و یا نظر یا پیشنهادی در ارتباط با این محصول دارد، لطفا با ما در میان بگذارید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.)