طرح تهیه پوشش خود تمیز شونده برای سطوح بیرونی ساختمانها وسازه های شهری

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی دکتر قدیر رجب زاده مجری این پروژه با اعلام این خبر افزود: در این پروژه با استفاده از نانو پودر تیتانیوم دی اکسید به همراه برخی ترکیبات معدنی وآلی دیگر فرمولاسیونی ارائه می شود که با استفاده از آن می توان سطوح بیرونی را پوشش داد.
وی در ادامه افزود: این پوشش یک فتوکاتالیست با ویژگی های بهینه شده است که در مجاورت با ذرات چرب ، روغنی و سایر آلوده کننده ها، آنها را اکسید نموده و باعث می شود که سطح با اندکی آب مثل آب باران شسته شود و اصطلاحا به سطح، قدرت خود تمیز شوندگی می دهد.
وی در خصوص ویژگیهای دیگر این طرح بیان داشت: جلوگیری از بی رنگ شدن سطوح و تخریب رنگها و ساختار های پلیمری که در نتیجه تابش نور ماورای بنفش اتفاق می افتد از دیگر ویژگی های این طرح می باشد.
دکتر رجب زاده تصریح کرد: به طور کلی استفاده از چنین پوششی در دراز مدت باعث حفظ نمای ساختمان در برابر شرایط محیطی و تمیز ماندن آن خواهد شد که این مهم از صرف هزینه های اضافی که به منظور تعویض، ترمیم و شستشوی نماهای بیرونی انجام می شود جلوگیری می کند.عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی گفت: این محصول برای اولین بار در کشور ساخته شده است و از دوام بالایی نسبت به نمونه های خارجی برخوردار خواهد بود.
رجب زاده در خصوص نمونه های خارجی مشابه این محصول، گفت: تاکنون وارداتی از نمونه های مشابه به کشور نداشته ایم و طبق تحقیقات انجام شده پوشش خود تمیز شونده در حال تولید در ایران، بسیار بهتر و کاربردی تر از نمونه های مشابه خارجی می باشد.
www.kstp.ir

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *