موفقیت کشور در تولید نانوکامپوزیت برای کاربرد در صنعت خودروسازی

مدیر مرکز رشد آذربایجان شرقی از تولید نانو کامپوزیت های پلیمری تهیه شده از مواد معدنی خبر داد و گفت: این کامپوزیت ها برای صنعت خودرو سازی کاربرد دارند.
به گزارش سانا، دکتر عبدالرضا میر محسنی در این گفتگو پارک های علم و فناوری را محلی برای تعامل بخش دولتی و خصوصی ذکر کرد و گفت: در این مراکز از شرکت های دانش محور حمایت می شود تا ایده های فناورانه آن ها به کالا تبدیل و به بازار عرضه شود. وی با بیان این که این مرکز رشد تاکنون از ۱۱۸ شرکت دانش بنیان حمایت کرده است، افزود: این مجموعه تاکنون ۴۴ مورد ثبت اختراع داشته و از مجموع فعالیت های این مجموعه حدود ۲۵ میلیارد تومان گردش مالی ایجاد شده است.
میر محسنی با تاکید بر این که این مرکز فعالیت های خود را از حوزه فناوری اطلاعات (IT) آغاز کرده است، اظهار داشت: به دلیل پتانسیل هایی که در منطقه وجود داشت ما توانستیم از طرح هایی در زمینه های مکانیک، مکاترونیک، پلیمر، شیمی، محیط زیست و پزشکی و سلامت حمایت هایی به عمل آوریم. وی همچنین از تولید نانو الیاف هوشمند و نانوکامپوزیت های پلیمری تهیه شده از معادن موجود در استان آذربایجان شرقی خبر داد و ادامه داد: این پلیمرها به دلیل مقاوم و سبک بودن کاربرد های بسیاری در صنعت خودرو دارد. ضمن آنکه در تولید فیلتراسیون، دارورسانی نیز کاربرد دارد.
میر محسنی به طراحی و تولید دستگاه کوارتز کریستال نانو بالانس اشاره کرد و اظهار داشت: این دستگاه روشی است که بر مبنای آن می توان نسبت به تشخیص و اندازه گیری میزان گستره ای از مواد شیمیایی مختلف از جمله آلوده کننده های زیست محیطی و گاز های شیمیایی استفاده کرد. وی تاکید کرد: دستگاه قادر به اندازه گیری آلاینده های مختلف محیط زیست در حد یک نانو گرم است و می توان از آن برای اندازه گیری آلاینده های موجود در آب و هوا به صورت آنلاین استفاده کرد.
به گفته مجری طرح این طرح به عنوان اختراع به ثبت رسیده و تاییدیه های لازم برای کاربردی کردن آن نیز اخذ شده است.
منبع: خبرگزاری مهر
خبرنامه انجمن کامپوزیت

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *