ابداع روشی جدید برای افزایش مقاومت نانوفیبر پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری مهر، مینو نائبی محقق دانشگاه دیکین در استرالیا با استفاده از نانو تیوب های کربنی موفق به تولید نانوالیاف پلاستیکی شده است که از ۴۰۰ درصد مقاومت بیشتر نسبت به نانوالیاف رایج برخوردار بوده و به گفته وی به دلیل مقاومت بالا، این مواد قابلیت استفاده در تکنولوژی های مرتبط با پزشکی، محیط زیست، انرژی و ایمنی را خواهند داشت.

وی زمانی موفق به کشف ساختار جدید نانوالیاف شد که قصد داشت با کمک نانو تیوب ها فیبرهای نانو پلاستیکی را تقویت کند. نائبی در این باره می گوید: نانوفیبرهای پلیمری طی فرایندی به نام الکترواسپینینگ به وجود می آیند، فرایندی که از بار الکتریکی برای ایجاد رشته های بسیار باریک از محلول پلیمری استفاده می کند. ایده اصلی من بررسی احتمال شکل گیری رشته های پلیمری در اطراف نانو تیوب های کربنی بود تا به این شکل نانوفیبرهای مقاوم تری تولید شود.

به گفته نائبی نانوتیوب های کربنی یکی از قدرتمندترین موادی هستند که تا به حال کشف شده است و می تواند با کمک نانوفیبرهای پلیمری زندگی بشر را متحول سازند.

مینو نائبی که در حال گذراندن دوره دکتری در دانشگاه وینکین است می گوید: به نظر من نانو فیبرهای پلیمری مانند اینترنت می توانند شیوه زندگی بشر را متحول کنند. این مواد توانایی این را دارند که در زمینه تکنولوژی های مرتبط با پزشکی، انرژی، ایمنی، محیط زیست و دیگر تکنولوژی ها تحولی بزرگ ایجاد کنند. باطری های قدرتمند و کوچک، لباس هایی محافظ در برابر سموم شیمیایی و بیولوژیکی قدرتمند، فیلترها و تصفیه کننده های هوا، سطوح ترمیم کننده جراحات و بسیاری از مواد و ابزار دیگر را می توان با کمک فناوری نانوفیبرها تولید کرد.

——————–

خبرگزاری مهر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *