نهمین سمینار بین المللی علوم و تکنولوژی پلیمر

ISPST 2009نهمین سمینار بین المللی علوم و تکنولوژی پلیمر (ISPST 2009) در روزهای ۲۵ تا ۲۹ آبان در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار می گردد.

محمود محراب‌زاده، دبیر این همایش، در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمر در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، در خصوص اهداف این سمینار اظهار داشت: این سمینار برای نخستین بار در سال ۱۳۶۵ برگزار شد که با هدف آشنایی با دستاوردهای پژوهشی در داخل و خارج از کشور، شناساندن جایگاه این علم در ایران به مجامع علمی جهان، تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و تبادل نظر متخصصان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۷۰۰ مقاله برای شرکت در این سمینار دریافت شده که ۴۱ مقاله خارجی است و از کشورهایی همچون آذربایجان، آمریکا، پاکستان، چین، ژاپن، سنگاپور، نروژ، مالزی، مکزیک و هند در این سمینار شرکت کردند.

دبیر این همایش افزود: از این ۷۰۰ مقاله، ۲۶۳ مقاله پس از داوری به صورت سخنرانی پذیرفته شده‌اند و ۱۶ مقاله در رابطه با موضوع نبوده و مابقی به صورت پوستر ارائه شده است.

محراب‌زاده اضافه کرد: تقریبأ ۴۲۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود و مقالاتی که به عنوان سخنرانی پذیرفته شدند در ۵ سالن به صورت همزمان ارائه می‌شود.

وی گفت: ۴ سخنران اصلی در ابتدای هر روز برای تمام شرکت‌کنندگان سخنرانی می‌کنند که پروفسور جیمز اندرسون از آمریکا (James Anderson)، پروفسور آبادی از فرانسه(Marc Abadie)، پروفسور روبرت از استرالیا (Robert) و پروفسور نیستروم از نروژ (Nystrom) از سخنرانان در این سمینار سخنرانی هستند.

دبیر این همایش اظهار داشت: ۸ سخنران خارجی و ۲۱ سخنران داخلی در آغاز هر برنامه تخصصی نیم ساعت سخنرانی می‌کنند و زمان برای سخنرانی آن‌ها ۲۰ دقیقه است که ۱۵ دقیقه آن برای ارائه سخنرانی و ۵ دقیقه آن برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است.

محراب‌زاده بیان داشت: روز نخست این سمینار به ثبت‌نام، پذیرش، ارائه کارگاه‌های آموزشی و بازدید از نمایشگاه‌ها اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به این که افتتاحیه این سمینار یک‌شنبه ۲۶ مهر مصادف با ۱۸ اکتبر ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ در پژوهشگاه پلیمر ایران خواهد بود، عنوان کرد: ۱۷ کارگاه آموزشی در این سمینار برگزار می‌شود و در این سمینار غرفه‌های ارتباط با پلیمر نیز در نظر گرفته شده است.

دبیر این همایش تصریح کرد: در این سمینار ۴۰ غرفه تشکیل شده که این ۵ روز غرفه‌ها باز است و شرکت‌کنندگان می‌توانند از آن بازدید کنند.

وی با بیان این که غرفه خارجی نداریم، گفت: به دلیل این که تلاش می‌کردیم تا دستاوردهای ۳۰ سال پیشرفت پلیمر ایران را نشان دهیم غرفه خارجی نداریم.

محراب‌زاده بیان داشت: برنامه و متن کامل سخنرانی‌ها در سایت www.ispst 2009.ir وجود دارد و متقاضیان برای بازدید می‌توانند به این سایت مراجعه کنند.

دبیر این همایش اظهار داشت: بازدید‌کنندگان می‌توانند از پوسترهایی که در روزهای برگزاری توزیع می‌شود استفاده کنند.

وی با اشاره به این که ۳ برگزار کننده برای این سمینار داریم، عنوان کرد: پژوهشگاه پلیمر، انجمن پلیمر ایران و شکت ملی پتروشیمی از برگزار کنندگان این سمینار هستند.

محراب‌زاده با بیان این که ۱۰ حمایت کننده مالی، علمی و تجهیزاتی این سمینار را حمایت می‌کنند، گفت: دانشگاه‌ها Ecole poytechnique از فرانسه، Tomas Bata از جمهوری چک و انجمن فرآیند پلیمر از آمریکا از حمایت‌کنندگان خارجی این سمینار هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر، شرکت لاستیک بارز، صندوق حمایت از محققان، دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت فناوری پتروشیمی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت از حمایت‌کنندگان داخلی این سمینار هستند.

دبیر این همایش اظهار داشت: افرادی که می‌خواهند در این سمینار شرکت کنند می‌توانند از طریق سایت پژوهشگاه و به صورت حضوری تنها در روز ۲۵ شرکت کنند.

محراب‌زاده گفت: افراد معمولی در این سمینار با پرداخت ۶۰ هزار تومان و دانشجویان با پرداخت ۳۰ هزار تومان می‌توانند در این سمینار شرکت کنند.

وی بیان داشت: افراد خارجی معمولی با پرداخت ۳۰۰ یورو و دانشجویان خارجی ۱۰۰ یورو در این سمینار شرکت می‌کنند.

دبیر این همایش در خصوص تسهیلات رفت ‌و آمد بازدیدکنندگان گفت: بازدید‌کنندگان با حضور در متروی وردآورد می‌توانند از وسایل نقلیه‌ای که پژوهشگاه در این مکان قرار داده استفاده کنند یا از میدان انقلاب و صادقیه از اتوبوس‌هایی که از طریق پژوهشگاه در نظر گرفته شده‌ است، استفاده کنند.

————————-

خبرگزاری فارس

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *