تولید ماده پلیمری چسب ممبران

چسب ممبران نوعی ماده پلیمری است که برای روکش سطوح MDF استفاده می شود وحاصل فرمول پیچیده ای است که تاکنون وارداتی بوده و اکنون کشورمان جزو پنج کشور دنیاست که این محصول را تولید کرده است.

حسین کلهر سازنده چسب ممبران درباره این محصول می گوید: این نوع چسب در حال حاضر با فرمولاسیون کاملاً جدید بر پایه هموپلیمر طبیعی در شرایط خاص ساخته شده است.

این چسب چون ذاتاً با هیدروژن و اکسیژن ترکیب شده ضد آب است و چنانچه در صنایع کاربردی از آن استفاده شود برآمده نشده (پف نمی کند) و زیبایی خود را حفظ می کند.

 غشای فیلم تشکیل شده بعد از فرایند اسپرینگ، لایه لاتکس هوشمندی است که با شناسایی نرمه و فرمولائید MDF عملیات کاتالیزور را شروع و پیوند مولکولی بسیار قوی را پس از تخریب ساختار اتم های خود با سطح MDF ایجاد می کند.

این مخترع اضافه می کند: در حین فرایند واکنش اول اتم های باردار که در غالب مولکول های عامل جذب لایه PVC در چسب اعمال شده با شناسایی هیدروژن و اکسیژن موجود در هوا به سطح لایه لاتکس هدایت شده و با ایجاد سطح دفاعی شروع به متراکم شدن کرده و چسب حدود ۱۰ درصد از حجم خود را از دست می دهد و لایه دوم که سطح آن توسط یون های باردار برای جذب PVC حفاظت شده، تشکیل می شود.

کلهر اضافه می کند محصول روکش شده با این چسب به دلیل مقاومت بالادر برابر نفوذ اکسیژن و نیتروژن در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم بوده و به دلیل مقاومت بالای حرارتی و کاتالیزور شدن، درتولید محصولات با روکش های براق از شفافیت بالایی برخوردار است. همچنین این محصول در شرایط اعمال فرایندهای در حین تولید در صنعت دکوراسیون داخلی، شامل هات پرس ها و دستگاه های ممبران، فرایند جدایی فاز حرارتی یا ایجاد گاز استات نداشته و به همین دلیل بلافاصله بعد از مرحله اسپرینگ یا پاچش ادامه مراحل تولید را طی می کند.

حسین کلهر اظهار داشت: این نوع چسب در حال حاضر با نوآوری در سطح جهانی و با این فرمولاسیون یک پنجم قیمت تمام شده نمونه های وارداتی تولید شده است.

 وی گفت: تا کنون این محصول به طور ۱۰۰ درصد وارداتی بوده است و تنها در کشورهای معدودی در جهان همچون آلمان، ایتالیا و ترکیه تولید می شد و مشکلات مختلفی در واحدهای تولیدی و تهیه این محصول ایجاد کرده بود.

 این مخترع خاطرنشان کرد: وارداتی بودن این محصول، ادعای واهی تولید کنندگان آن در جهان و در برخی از موارد عدم قبول سفارش از سوی ایران و قیمت تمام شده بسیار بالا برای این محصول به ازای ۱۷۰ هزارریال در هر کیلوگرم از جمله مشکلات مربوط به قبل از تولید این محصول بود.

 وی افزود: همچنین مدت زمان محدود برای نگهداری، تحمیل تکینیک مصرف، ساختار مولکولی بسیار پیچیده و در نهایت عدم دسترسی آسان صنایع وابسته به این ماده از جمله مشکلاتی بود که واحد های تولیدی قبل از تولید این محصول با آن مواجه بودند.

 این مخترع خاطرنشان کرد: مراحل مطالعه تا تولید این محصول ۱۴ ماه به طول انجامیده و هزینه یک میلیارد ریالی به همراه داشته است.

 به گفته این مخترع درچسب ممبران تولید داخل از ۴۰ درصد پلیمر طبیعی و مابقی از مشتقات نفتی استفاده می شود.

25 دیدگاه

  1. باسلام وخسته نباشیدمن دنبال چسب خوب که بتواندبا چسب کلایبریت وهنکل ووسترمن ومیترواپل برابری کنه هستم البته هرکدوم ازاین چسب هانقطه ضعفهایی دارندمن منتظرتماس تولیدکننده خوب این چسب هستم مبایلم۰۹۱۲۳۵۴۲۸۴۹

  2. با سلام و خسته نباشید
    مجموعه ما چسب ممبران هنکل آلمان مصرف میکنه ، مصرف تقریبا بالا
    اگر شخصی چسبی با کیفیت تر از این چسب موجود دارد با بنده تماس بگیرید ۰۹۳۵۵۲۷۷۵۸۰

  3. سلام دوست عزیز اگر شما هنوز چسب ممبران تولید میکنید اگر بله با شماره من تماس بگیرید بلکه بتونیم باهم کار کنیم ۰۹۱۹۹۶۹۳۶۹۳

  4. سلام من کار گر تولید چسب وکیوم هستم و چندین سال پی گیرم یاد بگیرم تا خودمم تولید کنم اما فقط بسته محدود یاد گرفتم و با تلاش و پرسش های زیاد …میخوام بدونم میشه منم یاد بگیرم تا از این خفت در بیام

  5. سلام و عرض ادب بنده در اصفهان زندگی میکنم و بالاخره توانستم چسبی را بسازم که تمامی مشکلات چسبهای وکیوم پایه اب را کنار میگذارد و به نحوی روکش وکیوم را نگه میدارد که اگر زیر حرارت روکش بسوزد و کنده نمیشود

    1. سلام دوست عزیز من در تبریز پخش چسب و روکش pvc دارم اگر مایل به همکاری هستین با بنده تماس حاصل فرمایین و نمونه چسب برام ارسال کنید اگر جواب داد …. ۰۹۳۳۵۲۸۵۷۱۸

  6. ایا امکان اموزش دادن برای تولیدچسب با کیفیت و مرغوب ممبران وجود دارد؟؟؟٠٩٣٧۴۶۵٠۴۶١

  7. ابوالفضل پاشایی

    سلام خسته نباشید بنده تولید کننده چسب وکیوم ممبران ایرانی با برند titanهستم که کیفیتش بالاتر از چسب خارجی و قیمت ۵۰تومن درصورت نیاز با pashaiy90@gmail.com تماس بگیرید پاشایی

  8. سلام
    بنده هم در سال گذشته بر روی چسبی کار کردم که توانایی چسباندن صفحات اکرلیک (پلکسی گلاس) در پرس سرد به ام دی اف را داشته باشد.خوشبختانه بعد از یک سال موفق به ساخت این چسب شد ام.چسب را به گونه ایی فرموله کرده ام که توانایی چسباندن سطوح صاف به ام دی اف را دارد .با سطوح شیشه .پلکسی گلاس.آلومنیوم.اچ پی ال با موفقیت انجام شد.به تازگی در دستگاه وکیوم هم استفاده شده.و کیفیتی بیشتر از چسب ها المانی و ایتالیایی دارد.

  9. بنده مسول خرید یک کارخانه تولیدی هستم ،اگه محصولات دوستان درحد برندهای خوب هست بامن تماس بگیرندتا خرید کنیم

  10. باسلام جناب کلهر لطفا درصورت تمایل ضمن ارسال مدارک مثبته آدرس وتلفن خودرا جهت تبادل اطلاع و همکاری اعلام بفرما یید

  11. سلام ۵سال پیش من ازآقای سیفی که جوان بسیارباشخصیت وبزرگواربود درشهرک صنعتی فرامان کرمانشاه چسب ممبران خریدم وبسیارباکیفیت وبهترازکلایبریت وجوات ودیگرچسبهابود.وخودم شاهدتولیدصفرتاصدچسب درکارگاه این آقابودم.ولیکن به بهانه آلودگی وبهانه های چرنداجازه کاروتولیدبهش ندادن وکارگاهش روبستن.تاکله گنده های ایران چسبهای وارداتی که واردکردن بتونن بفروشن.خواهشانگیدمااختراع کردیم.والسلام

    1. دوست عزیز اگر هنوز چسب تولیدی شما وجود دارد با ارسال نمونه میتونیم همکاری خوبی داشته باشیم چون بنده نماینده ۳ برند روکش pvc و ۴ نمونه چسب خارجی و ماشین الات وکیوم هستم ممنون

  12. باسلام. ببخشید که جواب بنده با چند سال تاخیر ارسال میگردد. به این علت که در حال تکامل فنآوری ابداعی بوده ام.
    جناب سعید آریا و مهدی یوسفی ممنون از لطف شما دوستان.

    جناب همایون فرمولاسیونی که شما ادعا بر ثبت آن دارید هرگز قابلیت ثبت ندارد به این علت که تا کنون( بهمن ۱۳۹۶) انجام نشده و همان فرمول سیستم اروپایی مورد مصرف صدها شرکت تولید کننده همردیف در جهان هستش و قابلیت ثبت ندارد. تولید آن نیز بر خلاف نظر شما که تلفنی صحبتی داشتیم در دمای محیط و میکسر ساده انجام پذیر نیست.
    اگر ادعایی بیش از این مسئله دارید لطفا با مستندات اعلام بفرمایید.

    و همچنین قیمت ۳۰۰ میلیونی اعلام شده از طرف شما برای انتقال آن کمی جای تعجب دارد.چرا که اینگونه فرمولها در دسترس تمامی کارشناسان شیمی و پلیمر قرار دارد و به علتهایی که خود بر آن واقف هستید قابلیت عملیاتی ندارد.

    بنده حقیر هیچ ادعایی خارج از آنچه که در بالاترین مراجع علمی و دانشگاههای داخلی و بین المللی اثبات کرده ام ، نداشته و نخواهم داشت و تاییده های کسب شده از انستیتو تکنولوژیهای نو واقع در دانشگاه ایالتی جوجیا ایالات متحده امریکا، تا سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران گواه بر نوآوری در پروژه و عملیاتی بودن آن دارد و تماما مستند هستند.

    البته بالاترین سطح جوایز مسابقات، نمایشگاهها و جشنواره های داخلی و بین المللی را نیز به آن اضافه نمایید. از جمله مدال طلای المپیاد بین المللی مخترعین منتخب و طرح برتر تجاری سازی در سال ۱۳۹۲ و تقدیری که شخصا و توسط معاونت محترم علمی و فنآوری ریاست جمهوری جناب آقای دکتر ستاری انجام گردید.

    در کنار این توصیفات اشاره ای هم به دعوتنامه های دریافتی از معتبرترین شرکتهای اروپایی و ترکیه دارم که تماما با نظارت مرکز مبادلات فنآوری انجام پذیرفته ولی هرگز شرافت ایرانیم اجازه پاسخگویی به آنها را نداده است.

    جناب همایون کمی خودباوری را چاشنی نوآوری کنیم بسیاری مسائل قابل رفع خواهدبود. و این اطمینان را داشته باشید که کالای ایرانی اگر با کیفیت باشد قطعا مشتری استقبال خواهد کرد و نیازی به برند خارجی نیست.

    در ذیل به بخشی از دفاعیه بنده که به زبان بسیار ساده نگارش میشود توجه داشته باشید.

    هدف در تولید این محصولات مشابه سازی نبود، بلکه بدلیل انحصار تولید مونومرها و مواد تشکیل دهنده توسط کشورهای صنعتی جهان و مقرون بصرفه نبودن تولید به روش مهندسی معکوس، ابتدا با اتکا به تجربیات شناخت مواد و مشاوره با اساتید داخلی و خارج از کشور و به دلیل اطلاعات بسیار محدود مراحل تحقیق و بررسی را با ایجاد شرایط مصرف نمونه های وارداتی و تجهیز آزمایشگاه آغاز نمودم.

    در این بین ساخت پلی یورتانهای آب پایه دوجزئی بعنوان پیچیده ترین پلیمر امولسیونی جهان بعنوان چالشی بزرگ برای کشورهای درحال توسعه مطرح بود.

    شرکت یواات آلمان به عنوان پیشرو صنعت چسبهای پیشرفته و هوشمند در جهان( که در ایران لیدر بازار و صدها تن از آن وارد میگردد) با همکاری شرکت بایر(جهت تولید رزین پایه) در ابتدای هزاره سوم میلادی پتنتی ( ثبت اختراع ) را در ایالات متحده امریکا ثبت نموده بودند.

    موضوع پتنت که در مرکز اطلاعات UNITED STATES PATENT امریکا قابل پیگیری و مشاهده میباشد تولید سیستمهای پلی یورتان با فنآوری بسیار پیچیده بلوکه کردن پلی ایزو سیانات در محیط امولسیونی پلی یورتان دارای مقادیر بالای دی ایزوسیانات است.

    این فنآوری که با ادعاهای بسیاری همراه بود سیستمهای پلی یورتانی آب پایه تک جزئی امروزی را بوجود آورد.

    بدلیل انحصاری بودن مونومرها که تنها تولید کننده آن بایر آلمان میباشد تولید پلی یورتان دوجزئی خود چالش بزرگی محسوب میگردید که معمای بسیار پیچیده تر، تولید تک جزئی آن و بلوکه کردن پلی ایزوسیانات مطرح گردید.

    ✔ما هیچ ادعایی بر ادعاها اضافه نکردیم.

    بلکه در سال ۲۰۱۱ اظهارنامه ای را در UNITED STATES PATENT مرکز ثبت اختراعات ایالات متحده امریکا به ثبت رساندیم که در آن کلا صورت مسئله را اصلاح نمودیم.

    با سیستم ساده و جایگزین با استفاده از پلیمری کاملا طبیعی، نقش و تاثیر پلی ایزو سیانات بلوکه را در محصول کاملا حذف نمودیم و بدلیل آنکه دسترسی به پلی ایزوسیانات ها که در انحصار شرکت بایر آلمان میباشد بسیار سخت بود با تغییر ماهیتهای یونی در پروسه تولید واکنش گروههای دارای هیدروژن فعال را بر پیکره وینیل اکرلیک نشاندیم. ( پلیمرها را با ابعادی که باید توسط میکروسکوپ الکترون عبوری دو میلیون بار بزرگ نمایی شوند تا قابل مشاهده باشند را پیوند زدیم).

    البته اینکار بسیار پیچیده و با تکرار بیش از ۲۰۰۰ آزمایش طی مدتها و هزینه بسیار سنگین انجام شد.

    بدین ترتیب پلی یورتانهای آلیاژی با سیستم شاخه ای زیست پذیر بوجود آمد. که بنا بر گواهی آزمایشگاه مرجع شیمی و پلیمر از کیفیت معادل پنج برابر حد استاندارد BS EN اروپا برخوردار میباشد و بالاترین سطح جوایز را از آن خود کرد.

    و طی هشت سال با همکاری برخی اساتید با پردازش فنآوری توانستیم معادل سازی پیچیده ترین و کمیاب ترین کوپلیمرهای جهان شامل: وینیل استات اتیلن و اتیلن وینیل استات را نیز با موفقیت انجام نماییم.

    نام فنآوری ابداعی را S.AVA IRAN نهادیم. که مخفف Simple so that we can. Alternative Vam & Acrylic میباشد.
    معنی آن میشود: بطور ساده که ما میتوانیم. جایگزین، آکرولیک و وینیل استات مونومر

    نام ایران را هم در انتها اضافه نمودیم تا فراموش نکنند که به فرمایش پیامبر اسلام :

    اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد.

    به امید موفقیت روز افزون حضرتعالی و تمام پژوهشگران ایرانی.
    حسین کلهر: محقق و مخترع تایید شده بنیاد ملی نخبگان ایران و عضو اتحادیه بین المللی مخترعین جهان.
    مدیر و موسس اولین مرکز تخصصی تحقیقات کاربردی پلیمرهای پیشرفته و چسبهای حرارتی صنایع چوب، کاغذ و
    بسته بندی در ایران.
    محقق، مخترع و مدیر اجرایی اولین کارخانه تولید وینیل استات اتیلن VAE در ایران، خاورمیانه و اقیانوسیه براساس فنآوری ابداعی با نام اختصاری VAA در ایران.
    و دهها عنوان دیگر در گوگل به زبانهای فارسی و لاتین قابل جستجو میباشد.

    ناظر محترم سایت.در صورت تمایل از طریق ایمیل اعلام بفرمایید جهت اثبات تمامی ادعاها اسناد معتبر داخلی و بین المللی ارسال میگردد. با تشکر.

    1. سلام آقای کلهر وقتتون به خیر
      اینجانب با مدرک دکتری شیمی علاقمند همکاری در تیم تحقیقاتی شما بدون دریافت حقوق را دارم لطفا در صورت تمایل تماس بگیرید. ۰۹۱۹۱۰۳۳۳۶۹

  13. با سلام پلیمر طبیعی را کدام واحد تو لیدی در ایران تولید میکند ؟ کدام شرکت در حال راه اندازی یا تولید این چسب است؟ اگر چنین با شد بنده امادگی همکاری و سرمایه گذاری و توزیع این محصول با سابقه ای بیش از ۲۰ سال را دارم.

    1. سلام دوست عزیز
      بنده در صحت خبر فوق شک دارم زیرا من الان در حال ثبت این چسب هستم و با تیم تحقیقاتی بزرگی کار کردم اما الان در زمینه فوش مشکل داریم.
      مجبوریم به اسم خارجی بفروشیم چسب رو.اگر شما توان فروش دارید بنده مایل به همکاری می باشم. شماره تماس۰۹۱۹۵۹۷۱۹۱۷