صادرات 12 میلیارد دلاری پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در ۱۱ ماه نخست سالجاری، بیش از ۱۲/۲ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور از محل صادرات محصولات پتروشیمی تامین شد.

به گزارش ایرنا، ‘عبدالحسین بیات’ در دومین جشنواره ‘جایزه تعالی صنعت پتروشیمی’، افزود: شاخص های عملکردی صنعت پتروشیمی ایران در سطح جهانی قابل رقابت است و شاهد این نکته نیز این است که تولیدات ایران در تمامی بازارهای دنیا بدون هیچ محدودیتی حضور دارند.

معاون وزیر نفت افزود: با توجه به دو وضعیت ویژه ( نفت خام و گاز خام ) که در کشور وجود دارد، شرایط مطمئنی برای خروج از خام فروشی و حرکت به سوی ایجاد ارزش افزوده بیشتر فراهم شده است.

بیات تصریح کرد: با توجه به این شرایط، سه حوزه پتروشیمی ها، نیروگاه ها و پالایشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد و باید مطالعاتی صورت گیرد که بعد از تامین نیاز کشور، بیشترین توسعه را روی بخشی بگذاریم که ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.

وی ادامه داد: با نگاهی به سند چشم انداز ۲۰ ساله، تغییری در هدف بنیادین پتروشیمی ایجاد کردیم که براین اساس، ‘توسعه برای زندگی بهتر’ به ‘صنعت پتروشیمی، صنعتی سرآمد و ارزش آفرین’ مورد توجه قرار گیرد.

بیات ادامه داد: صنعت پتروشیمی روز به روز در حال گسترده تر شدن است و ما باید با ارزیابی ها و کنترل ها یی که در این بخش داریم، خودمان را با بهترین شرایط تطبیق دهیم.

وی، هدف استراتژیک این صنعت را حرکت به سمت عصر وابستگی دولتی و تقویت همبستگی فضای کسب و کار عنوان کرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *