پتروشیمی بندرامام صادر کننده نمونه کشور شد

بر اساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی کشور، شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام به عنوان صادر کننده برتر محصولات غیرنفتی در کشور انتخاب شد.

مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام با اعلام این خبر افزود: این شرکت با فروش ۱ میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۱۸۸ هزار دلار در سال گذشته به عنوان رتبه اول صادرکننده محصولات در کشور شناخته شد.

مهندس محمد حسین ظریفکار فرد تصریح کرد: شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام با تنوع تولید بیش از ۳۰ نوع محصولات شیمیایی، پتروشیمیایی و گازی در کشور است و بخش قابل توجهی از محصولات این شرکت با توجه به کیفیت بالا و داشتن استانداردهای جهانی به کشورهای مختلف دنیا صادر می شود.

وی افزود : سهم شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در صادرات شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیش از ۱۷ درصد می باشد. محصولات صادارتی گاز مایع و مواد پتروشیمیایی مجتمع عبارتند از پنتان پلاس، بوتان، پروپان، پروپیلن، بنزین پیرولیز،مخلوط زایلین ها، پارازایلین،اتیلن، بنزن، و همچنین محصولات صادراتی جامد شامل پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک و پلی وینیل کلراید می باشند.

مهندس ظریفکار فرد خاطر نشان کرد: ارزش صادرات شرکت پتروشیمی بندرامام تا پایان دی ماه سال جاری مبلغ ۱ میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار بوده و ارزش ریالی آن بالغ بر ۲۵۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد و حجم صادرات شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۴۹ درصد سهم صادرات غیر نفتی کل کشور به خود اختصاص داده است.

مهندس ظریفکار اضافه کرد : در گذشته، در واحد آروماتیک ۲۳۰ هزار تن بنزن تولید و بخش عمده ای از این محصول صادر می شد، اما به دلیل نیاز کشور جهت جلوگیری از واردات بنزین تصمیم به توقف صادرات بنزن گرفتیم و با ایجاد تغییراتی در واحد آروماتیک توانستیم بخش قابل ملاحظه ای از میزان تولید بنزین کشور را برعهده بگیریم. با اضافه نمودن صادرات بنزن حجم صادرات مجتمع افزایش چشمگیری خواهد یافت.

این مجتمع به عنوان اولین شرکت ایرانی دارنده گواهینامه پنج ستاره در مقیاس شرکت های بزرگ از بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM )، دارنده گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت، اخذ جایزه ملی انرژی از جشنواره Energy Globe اروپا می باشد. استفاده از تکنولوژی های روز و نیروی انسانی متخصص و کارآمد، و به کارگیری روش های مدیریتی نوین از عوامل موفقیت این شرکت است.

شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در راستای سیاست های کلی توسعه صنعت پتروشیمی در سال ۱۳۵۲ با هدف تولید محصولات پتروشیمیایی و نیز صدور الفین ها، پلی الفین ها، آروماتیک و سایر فرآورده های پتروشیمی تاسیس شد.

پتروشیمی بندرامام در جمع صد شرکت برتر کشور

شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام با یک پله ترقی برای نهمین سال متوالی در میان یکصد شرکت برتر ایران قرار گرفت. بر اساس گزارش سازمان مدیریت صنعتی، بر مبنای اطلاعات سال مالی ۱۳۸۹ این شرکت توانست با یک پله ترقی نسبت به سال ۱۳۸۸ رتبه بیست و چهارم را از لحاظ شاخص فروش و درآمد به خود اختصاص دهد.

از نکات قابل توجه آمار اعلام شده توسط سازمان مدیریت صنعتی  در شاخص فروش و درآمد اخذ جایگاه دوم در بین شرکت های تابعه پنجم پتروشیمی و جایگاه پنجم در بین شرکتهای وابسته به صنعت نفت توسط پتروشیمی بندرامام می باشد.

شرکت پتروشیمی مبین نیز موفق به اخذ رتبه ۸۶ از میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور از نظر میزان فروش (درآمد) شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *