رشد 2.5 برابری تولید محصولات پتروشیمی در دولت نهم و دهم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید محصولات پتروشیمی در دولت نهم و دهم از ۱۵.۸ میلیون تن در سال ۸۴ به ۴۳ میلیون تن در سال ۹۰ رسید و پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۱ به ۴۹ میلیون تن برسد.

مهندس عبدالحسین بیات با بیان این که در برنامه های توسعه سوم و چهارم صنعت پتروشیمی، رشد خوب و برجسته ای داشته است، افزود: در سال ۸۴ صادرات پتروشیمی از نظر وزنی ۵.۲ میلیون تن بود که در سال ۹۰ به ۱۸.۲ میلیون تن رسید و این نشانگر رشد ۲۵۰ درصدی است.

وی افزود: در دولت نهم و دهم ۳۱ طرح پتروشیمی افتتاح و در نتیجه آن ۲۸ میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نتیجه راه اندازی این طرح ها را ایجاد ۸ هزار شغل مستقیم و ۹۰ هزار شغل غیرمستقیم برشمرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی سهم صنعت پتروشیمی از صادرات غیرنفتی کشور را ۴۴ درصد و سهم آن در بین محصولات صنعتی کشور را ۵۴ درصد اعلام کرد و افزود: امروز ایران در بحث تولید اتیلن، متانول، اوره و آمونیاک، انواع پلی اتیلن ها، کاستیک و PVC در میان تولید کنندگان عمده در منطقه قرار دارد و تولیدات آن نقشی تعیین کننده در بازار جهانی دارد.

عبدالحسین بیات با اعلام این که امروز صنعت پتروشیمی دردنیا به سمتی حرکت می کند که صنایع چوب و آهن و آلومینیوم را کنار می زند، افزود: سبکی، قیمت ارزان و فراوانی، از ویژگی های عمده این محصولات است که منجر به کاربری عمده آن در صنعت ساختمان، وسایل منزل، کشاورزی، آبیاری، صنایع خودرو و … شده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *