حمایت از سازندگان داخلی افزایش می یابد

ShowImageمدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: کمیته های خود کفایی در بسیاری از مجتمع های پتروشیمی کشور با جدیت در حال فعالیت بوده و خوشبختانه استفاده از قطعه ها و تجهیزات تولید داخل افزایش یافته است.

مهندس علی محمد بساق زاده با تاکید بر تلاش و فعالیت های شرکت ها و کمیته های خود کفایی در استفاده حداکثری از توانمندی سازندگان برتر و موفق داخلی برای رفع نیازهای مجتمع‌ها و طرح های پتروشیمی ، افزود: با توجه به تجربه ارزنده شرکت ها و کمیته های خودکفایی در سال های اخیر در حوزه ساخت و تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز صنایع پتروشیمی ، امیدواریم این تجربیات به سایر صنایع کشور نیز منتقل شود تا با همکاری بیشتر بتوان تحریم های اعمال شده را به طور کامل بی اثر کرد.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی با توجه به مزیت های گسترده طبیعی و جغرافیایی، به ویژه دسترسی به منابع عظیم نفت و گاز و وجود نیروهای متخصص و توانمند داخلی ، می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشد.

بساق زاده  با بیان این که از طریق توانمند سازی بخش خصوصی می توان به برنامه های پیش بینی شده در صنعت پتروشیمی دست یافت گفت: انتقال دانش فنی ، بومی سازی تکنولوژی ، ساخت داخل تجهیزات و مواد ، مورد حمایت کامل وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

وی اظهار کرد: سهم تامین کنندگان و سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی ایرانی به بیش از ٧٠درصد افزایش یافته است که نشان از کیفیت مطلوب و توان بالای شرکت های داخلی دارد.
بساق زاده ادامه داد: امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید و تا پایان برنامه های پنجساله پنجم و ششم توسعه ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.
وی افزود: مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات افزون بر تامین نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده یابند.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با همکاری ۴ شرکت اصلی وزارت نفت، توسعه این صنعت به عنوان یک قطب مهم در اقتصاد ایران می تواند با شتاب بیشتری محقق و شرایط برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی فراهم شود.
بساق زاده با بیان اینکه حضور تولید کنندگان صنعت پتروشیمی در فرایند تولید، بسیاری از معیارها را با نگرش افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تغییر خواهد داد، افزود: امروز مجتمع های پتروشیمی ایرانی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک کالاهایی که از خارج وارد می شود، قابلیت تولید در داخل کشور را خواهد داشت.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *