پیگیری تولید پیل سوختی500 وات کربنات مذاب در کشور

رییس سازمان انرژی‌های نو با بیان این که ایران در زمینه تولید پیل سوختی پلیمری از اهداف ترسیم شده در نقشه راه توسعه این فناوری در کشور پیشی گرفته از پیگیری تولید پیل سوختی۵۰۰ وات کربنات مذاب در پژوهشگاه نیرو خبر داد.

یوسف آرمودلی در تشریح دستاورد‌های این مجموعه طی سالهای اخیر اظهار داشت: از جمله این دستاوردها می‌توان به تجهیز زیرساخت آزمایشگاه‌های دانشگاهی تا سطح آزمایشگاه‌های مرجع اشاره کرد که حاصل این تجهیز، ایجاد عزم در مجموعه علمی کشور بوده است. به نحوی که جایگاه مقالات علمی انرژی‌های تجدید پذیر در پایگاه جهانی ISI از رتبه ۵۴ در سال ۲۰۰۵ به رتبه‌ی ۱۲ در سال ۲۰۱۱ ارتقا یافته است.

وی درادامه به تجهیز آزمایشگاه دانشکده فنی دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: این بخش یکی از بهترین آزمایشگاه‌ها برای دستیابی به فناوری و کنترل کیفیت پنل‌های فتوولتایی جهت تبدیل مستقیم نور خورشید به انرژی الکتریکی و همچنین انجام دهها پروژه و تدوین ده‌ها مقاله در زمینه سیکلین و پلی سیکلین است.

رییس سازمان انرژی‌های نو افزود: همچنین موازی تجهیزات ذکر شده در آزمایشگاههای دیگر دانشگاه‌ها همچون شیراز، تبریز، اصفهان و مشهد انجام شده است.

آرمودلی در ادامه با اشاره به تجهیز۲۳ دانشگاه به ۲۰ کیلووات سیستم‌های فتوولت، گفت: قطعا پروژه‌های خوبی از این دانشگاه‌ها به دست خواهد آمد.

وی با اشاره به وجود ۱۱ مرکز تجهیز شده پیل سوختی درسطح کشور و با بیان اینکه کشور ایران در حال حاضر به عنوان یک گروه تعیین‌کننده‌ی پیل سوختی در منطقه و دنیا به شمار می‌رود، تصریح کرد: براساس نقشه راه موجود، تا پایان امسال می‌بایست پیل سوختی پلیمری پنج کیلووات تولید کنیم که درحال حاضر با تولید پیل سوختی ۱۰ کیلووات از نقشه راه جلوتر حرکت می‌کنیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *