تولید مواد مقاوم و سبک برای تولید قطعات خودرو در کشور

000محققان پارک علم و فناوری پردیس با راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه رزین‌ها، موادی سبک و مقاوم برای تولید قطعات خودرو عرضه کردند.

علی عمران پور- از محققان این طرح، تولید رزین را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت دانش بنیان دانست و گفت: رزین‌ها پلیمرهایی هستند که جرم مولکولی آنها کم است و معمولا قابلیت حل در حلال‌های شیمیایی را دارند.

وی با بیان اینکه این محصولات در صنایع مختلف کاربرد دارند، اظهار داشت: رزین‌ها در صنایع رنگ به عنوان پایه اولیه رنگ به کار برده می‌شوند ضمن آنکه در تولید کامپوزیت‌ها و فایبرگلاس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عمران پور با اشاره به راه اندازی بخش تحقیق و توسعه در این زمینه خاطر نشان کرد: با راه اندازی این بخش، تولید رزین‌های جدید و تخصصی را در دستور کار خود قرار دادیم.

مجری طرح با اشاره به جزئیات رزین‌های جدید ادامه داد: در حال حاضر اقدام به تولید رزین‌هایی برای تولید قطعات خودرو شده است.

وی ایجاد ویژگی‌های جدید در رزین‌های تولید شده را از اقدامات اخیر این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: به منظور ایجاد مقاومت بیشتر در این مواد اقدام به نانو ساختار کردن این مواد کردیم به این ترتیب کیفیت این مواد بهبود خواهد یافت.

وی افزود: این رزین‌های تخصصی که برای پوشش های چوب به کار برده می شود برای ساخت قایق و شناورهای تندرو قابل استفاده است.

عمران پور به کاربردهای رزین‌های تولید شده در صنایع خودرو سازی اشاره کرد و افزود: این مواد برای برای سبک سازی خودروها به کاربرده می‌شود که از آن برای ساخت صندلی، کاسه‌های چراغ و انواع قطعات کامپوزیتی استفاده می‌شود و از آنجایی که این قطعات بر پایه کامپوزیت است نیاز به رزین‌های مقاومی است که ضمن سبک بودن از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *