تولید بیش از 8 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی

تولید-بیش-از-8-میلیون-تن-انواع-محصولات-پتروشیمیروند رو به رشد تولید محصولات پتروشیمی کشورمان همچنان ادامه دارد و مجموع کل تولید پتروشیمی ها در اردیبهشت ماه امسال بیش از ۴ میلیون و دویست هزار تن رسید و در مجموع تا پایان دومین ماه سال ۹۵ کل تولید به بیش از ۸ میلیون و ۶۳۲ هزار تن رسید
آمارها حاکی از آن است که بالاترین عملکرد تولید را در اردیبهشت ماه ، مجتمع های پتروشیمی بیستون، مهر،تبریز و نوری به خود اختصاص دادند.
بر اساس این گزارش، فروش داخلی ماه گدشته پتروشیمی ها به بیش از ۱۳۹۳ هزار تن و به ارزش بیش از ۲۱۱۱۴ میلیارد ریال رسید و صادرات محصولات متنوع پتروشیمی کشورمان نیز به بیش از ۱ میلیون و هشتصد و شصت و نه هزار تن به ارزش ۸۶۹ میلیون وششصد وهشتادو پنج هزار دلار رسید.
این گزارش می افزاید: ۲۰ مجتمع پتروشیمی (منطقه ماهشهر) در مجموع بیش از ۱ میلیون و پانصد هزار تن محصول را در اردیبهشت ماه امسال تولید کردند.
همچنین ۱۴ مجتمع تولیدی واقع در (منطقه پارس جنوبی)، در اردیبهشت ماه امسال در مجموع بیش از ۲ میلیون تن محصول را تولید کردند که به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد.
بر پایه این گزارش، تولید دیگر مناطق نیز رقمی بیش از ۶۸۶ هزار تن در دومین ماه سال بود.
این گزارش می افزاید: در منطقه ماهشهر به ترتیب مجتمع های پتروشیمی بندر امام بیش از ۳۹۸ هزار تن، پتروشیمی مارون با ۳۶۵ هزار هزار تن ، و پتروشیمی رازی با ۱۶۸ هزار تن، بالاترین میزان تولید در اردیبهشت ماه برخوردار بودند.
بر اساس این گزارش، در منطقه پارس جنوبی، پتروشیمی نوری با بیش از ۴۴۰ هزار تن، پتروشیمی پارس با ۳۷۳ هزار تن، فازهای ١ و ٢ پتروشیمی پردیس با ۲۹۲ هزار تن، فازهای ١ و ٢ پتروشیمی زاگرس با تولید ۲۹۷ هزار تن و نیز پتروشیمی جم با ۲۵۹ هزار تن دارای بالاترین عملکرد تولید بودند.
همچنین در دیگر مناطق نیزپتروشیمی شیراز با تولید ۲۵۱ هزار تن، پتروشیمی شازند با تولید ۱۱۱هزار تن و نیز پتروشیمی خارک با ۹۶ هزار تن از برترین پتروشیمی های کشور بودند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *