کوتاه از پتروشیمی

کوتاه-از-پتروشیمییکپارچه سازی بازرگانی محصولات پتروشیمی
مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مذاکراتی در حال انجام است تا مجتمعهای پتروشیمی در بحث بازرگانی محصولات به صورت یکپارچه ظاهر شوند. وی، هدفگذاری اصلی این موضوع را در حوزه خارج از کشور دانست و توضیح داد: با ایجاد یکپارچه سازی در حوزه بازرگانی، تولیدکنندگان داخلی می توانند در زمینه فروش محصولات خود در داخل و خارج از کشور سیاست گذاری کنند. از سوی دیگر در خبر ها آمده است که انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی هم منظور بررسی تجمیع فعالیتهای بازرگانی محصولات پتروشیمی با دانشگاه علامه طباطبائی مذاکراتی را آغاز کرده است.
بازگشت دوباره میتسویی
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت ضمن اظهار امیدواری به بازگشت شرکت “میتسویی” ژاپن به پتروشیمی ایران گفت: این شرکت می‌تواند حضور فعالی در بخش پتروشیمی ایران داشته باشد. امیرحسین زمانی نیا در دیدار با آتسوشی کومه، مدیر اجرایی ارشد بخش خاورمیانه، اروپا و آفریقای شرکت میتسویی ژاپن بر ضرورت همکاری با شرکتهای ژاپنی در بخشهای بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در پسابرجام تاکید کرد و افزود: با توجه به سابقه درخشان این شرکت در بخش پتروشیمی، این شرکت می‌تواند در پروژه‌های صنعت پتروشیمی ایران حضور فعالی داشته باشد.

پتروشیمی شیراز دارای فرآیندهای شیمیایی خطرناک نیست

پتروشیمی شیراز یک مجتمع تولید کودهای شیمیایی متعارف است و دارای فرآیندهای شیمیایی خطرناک و سمی نیست و از این رو پساب این پتروشیمی نمی تواند عامل مرگ گوسفندان در این منطقه باشد.منابع خبری نزدیک به پتروشیمی شیراز در خصوص انتشار برخی اخبار ضدونقیض درباره مرگ تعدادی از احشام به دلیل آشامیدن پساب این شرکت، در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، این موضوع را کاملا تکذیب کرده و اعلام کرده اند که پساب خروجی از پتروشیمی شیراز پس از تصفیه مقدماتی در داخل سایت شرکت، صرفا به درون لاگون هایی که با دیواره های ۳ تا ۴ متری حفاظت می شود، هدایت شده و بواسطه طراحی و ساخت استاندارد این لاگون ها در کف و بدنه، به هیچ وجه امکان نشت این پساب به حاشیه جاده که محل عبور احشام بوده، وجود ندارد.

تعمیرپتروشیمی خراسان پس از ۲۰ سال

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: بزرگترین عملیات تعمیرات پتروشیمی خراسان شمالی پس از ۲۰ سال با موفقیت انجام شد. وی با بی‌سابقه خواندن این عملیات در کشور افزود: این عملیات بزرگترین، حساس‌ترین و پیچیده‌ترین اقدام در بخش تعویض استریپر(جداکننده) واحد «اُوره» انجام شد.او گفت: این عملیات فقط در مدت ۳۵ روز انجام شد که این خود توان بالای مهندسین و نیروهای ما را نشان می‌دهد.

پساتحریم و فرصت استفاده از فناوریهای نو

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سرمایه گذاری را نیازمند دسترسی به فناوریهای مورد نیاز دانست و یادآور شد: دوره پساتحریم فرصت استفاده از فناوریهای روزآمد و کمبود نیازهای تولیدی را در داخل فراهم آورده است. علی محمد بساق زاده، اظهار کرد: براساس هماهنگی صورت گرفته میان وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت سعی بر این است بتوانیم در حوزه تولید مواد شیمیایی، پلیمری و کاتالیستهایی که در زنجیره پتروشیمی مصرف بیشتری دارند و هزینه را کاهش می دهند، بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *