تولید ارزانترین سیستم انرژی خورشیدی در مقیاس کاربردی با استفاده از فیلمهای جدید نقره-پلیمر

استفاده از فیلمهای جدید نقره-پلیمر به میزان ۳۵% قیمت دیشهای سهمی گون را کاهش می دهد.

یک کمپانی در ایالت کلورادو از ایجاد نسل جدید سیستمهای انرژی خورشیدی با کارایی بالا وقیمت تمام شده پایین برای تولید الکتریسیته خبر داد.

Sky Trough که توسط Sky Fuel ساخته شده قیمت این دیشها را به میزان ۳۵% نسبت به مدلهای مشابه به خاطر استفاده از پلیمرهای بازتاباننده به جای شیشه های سنگین استفاده شده در متمرکز کننده های نوری،کاهش داد.

پس از توسعه پروژه که با مشارکت لابراتوار بین المللی انرژی بازگشت پذیر(National Renewable Energy Laboratory) و دانشگاه نیو مکزیکو انجام شد،Sky Fuel بزرگترین واحد دیش سهمی گون با طول ft375 ارتفاع ۲۰ft را نمایان کرد.

این دیش چندین تغییر اساسی و مهم دارد که کارایی آن را بهبود و بطور قابل ملاحظه ای قیمت آن را کاهش می دهد.مهمترین تغییر بکار بردن اختصاصی فیلم نقره-پلیمر است، که دارای قیمت پایین، بازتابندگی بالا و مقاومت در برابر شکستن می باشد.

در این تکنولوژی فیلمهای آینه ای بازتابنده (Reflect Tech Mirror Film) بشکل ورقه های نازک آلومینیوم متورق می شوند تا صفحاتی سبک وزن که همچنان بسیار دقیقند را تشکیل دهند. این عامل باعث می شود در دیشها بخشهای صفحه ای بزرگتر و کمتری نسبت به طرحهای قبل که به شکل شیشه های منحنی واربودند، استفاده شود.استفاده از فیلم به جای شیشه به تنهایی نزدیک به ۵۰% از قیمت دستگاه کم می کند.همچنین این فیلمها به راحتی در مقیاس بالا تولید می شوند بنابراین مشکل سرعت پایین ساخت این دستگاهها حل می شود.

علاوه بر قیمت پایین ساخت به علت سبک وزن بودن فیلم نقره-پلیمر بطور قابل ملاحظه ای قیمت حمل و نقل هم کاهش می یابد.

این کمپانی قصد دارد تا سال آینده نصب سیستم Sky Fuel را به عهده بگیرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *