پلیمرهای با کارایی بالا: موقعیت ممتاز ۶٫۱ میلیون دلاری در صنعت پلاستیک جهانی، براساس مطالعه صورت گرفته توسط New Principia Study

همانطور که تولیدکنندگان پلاستیک با اقتصادی کُند، قیمت های فزاینده مواد خام، و رقابتی روز افزون دست و پنجه نرم می کنند، موقعیت ممتاز پلیمرهای با کارایی بالا (HPP) در این صنعت ادامه می یابد. این دسته در چند سال گذشته رشد سریعی داشته است و امروزه به عنوان یک صنعت ۶.۱ میلیون دلاری شناخته می شود؛ صنعتی که برای CARG معادل %۶.۱ در پنج سال آینده برنامه ریزی شده است. Principia Partners در مطالعه جدید بازار جهانی، خط مبنایی برای این صنعت ترسیم کرده است که پلی بین نُه خانواده پلیمری با کارایی بالا ایجاد می کند. این مطالعه هشت بازار هدف مختلف را پوشش می دهد، و تحلیلی بحرانی و دقیق از این صنعت ارائه می دهد.

Ashish Aneja، مدیری از Principia می گوید: « ما در این ارزیابی دقت بسیاری به خرج داده ایم تا از سرتاسر صنعت، مشتری ها و کاربردهای جدیدی را برای پلیمرهای با کارایی بالا معین کنیم. پلیمرهای با کارایی بالا چنان نرخ رشدی نشان می دهند که از رشد GDP هم پیشی گرفته است. ورود شرکت های جدید به صنعت پلیمرهایی با کارایی بالا، معرفی های متعدد پلیمر جدید، و رقابت درون ماده ای با فلزات، عواملی هستند که این زمینه را برای تولیدکنندگان جذاب ساخته است.»

هشت بازار هدف در این مطالعه بررسی شده اند که انواع مختلفی از پلیمرهای با کارایی بالا را برای کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار می دهند:

  • هوافضا و دفاع؛ بازار هدفی با ارزش ۲۹۰ میلیون دلار برای پلیمرهای با کارایی بالا که تقاضاهای روز افزونی برای اشتعال پذیری، دود کردن، و سمّیت دارد، و انتظار می رود تا سال ۲۰۱۲ به CAGR معادل %۷.۱ برسد.
  • صنعت اتومبیل؛ بازار هدفی با ارزش ۱.۳ میلیارد دلاری مصرف HPPها در سال ۲۰۰۷ که پیش بینی می شود در پنج سال آینده با ادامه جایگزینی فلزات، رشد %۵.۷ داشته باشد و نیازهای عملکرد در دمای در حال افزایش در قطعات موتور را تأمین نماید.
  • کامپیوترها و تجهیزات خارجی آن با مصرف HPP معادل ۱۸۰ میلیون دلار که انتظار رشد %۸.۳ آن می رود و در آن موضوعات اصلی عبارتند از: مدیریت حرارت مربوطه و کوچک سازی آن، و همچنین افزایش استفاده از محصولاتی با چند کاربرد که پرینترها، کپی ها، و ماشین های فکس را در دستگاهی واحد گرد آورد.
  • مصرف کننده عادی که ارزش ۴۲۰ میلیون دلار و رشد % ۵.۲ برای آن تخمین زده می شود، و HPPها در آن دارای حوزه کاربری وسیعی از قبیل لوازم خانگی، وسایل آشپزخانه، لوازم ورزشی، و سایر نیازهای خانوار می باشند. رشد این حوزه با کاهش رشد اقتصادی کاهش یافته است ولی توسعه کاربردهای جدید با سرعت ادامه دارد.
  • وسایل الکتریکی و الکترونیکی؛ بزرگترین بازار هدف برای HPPها با ارزش ۱.۸ میلیارد دلار و پیش بینی رشد %۶.۸، که نظارت و مدیریت در آن همراه با تقاضای فزاینده برای وسایل الکترونیکی، برخی از محرک های رشد مصرف فزاینده HPPها می باشند.
  • مصارف صنعتی با تخمین مصرف HPP معادل ۱.۴ میلیارد دلار و رشد %۵.۶ که در ابتدا فرآیند شیمیایی، نفت و گاز، فرآیند مواد غذایی، نیروگاه ها، و تصفیه آب را شامل می شود.
  • پزشکی با ارزش ۲۹۰ میلیون دلار و برنامه ریزی برای رشد ۸.۷ درصدی، با HPPهایی که موارد کاربرد آنها نیازمند مقاومت و سختی، قابلیت استریل شدن، و زیست سازگاری است.
  • این بررسی همچنین تخمین هایی در زمینه های کاربری دیگر ارائه می دهد، مثلاً کاربرد HPPها در پوشش ساختمان ها که ۳۹۰ میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

اگرچه قالبگیری اکثریت پلیمرهای با کارایی بالا ادامه دارد، شکل های دیگر از قبیل فیلم ها،الیاف، اَشکال استاندارد، و پوشش ها در حال توسعه میدان پلیمرهای با کارایی بالا هستند. پیش بینی می شود زنجیره ارزشی پلیمرهای با کارایی بالا – از رزین های پلیمریزه شده تا کالاهایی با اَشکال مفید – به ۱۴ میلیارد دلار برسد.

دکتر Aneja در ادامه می گوید: « فراگیر بودن جزییات این تحلیل با تعادل عرضه و تقاضا تغییر می کند، همانطور که با تفاوت های بین نقاط معیار و مصرف تغییر می یابد.

به عنوان مثال، هنگامی که چین رشد بالایی در تقاضا برای پلیمرهای با کارایی بالا نشان می دهد، اکثر تولیدکنندگان میلی به افزایش ظرفیت پلیمریزاسیون در آن حوزه ندارند. پیش از آنکه شرکت ها اقدام به تولید رزین در چین نمایند، محتاطانه و با ترکیبی از عملیات ها و فروش ها و دفاتر بازاریابی وارد بازار چین در آن حوزه می شوند.»

رشد تقاضا برای پلیمرهای با کارایی بالا به صورت تابعی از رشد بازار پایه، تشخیص و ایجاد کاربرد جدید، منهای فرسودگی برای هر پلیمر تعریف می شود. در حالی که پلیمر مشخصی مثل فلوئوروپلیمرها در اثر کاهش توسعه کاربرد، با رشد نسبی کمتری روبرو هستند، انتظار می رود گروه های دیگری نظیر LCPها سریع ترین رشد را بر پایه استفاده گسترده در صنایع الکتریکی و الکترونیکی داشته باشند.

بررسی Principia به عنوان تحلیل بنیادین مهمی برای پیش بینی و طراحی تجاری اهداف از سوی رقبای صنعتی حاضر و جدید محسوب می شود. این بررسی با فرض سال ۲۰۰۷ به عنوان مرجع، محرک ها و روندهای بازار پلیمرهای با کارایی بالا را بر اساس منطقه، نوع محصول، حوزه کاربرد اصلی و بخش بازار تحلیل می کند، و پیش بینی هایی به دست می دهد که پنج سال آینده را پوشش می دهد.

نتایج این گزارش، مشترکان خود را به تحلیل ها و داده های بازاری بحرانی مجهز می کند که برای طراحی اهدافی از قبیل موارد ذیل ضروری هستند:

  • ارزیابی به روز از بازارهای هدف پلیمرهای با کارایی بالا
  • ارزیابی محصولات اصلی
  • نیازهای توسعه ای محصول خاص
  • بررسی سهم بازار برای تولیدکنندگان
  • پروفایل های مربوط به بیش از ۲۵ شرکت فعال در این زمینه
  • بینش های استراتژیک به درون این صنعت پویا

Principia Panrtners یک شرکت مشاور استراتژی بین المللی پیشرو است، و تجربه وسیعی در زمینه صنایع مواد شیمیایی اختصاصی و پلاستیک ها دارد. به طور ویژه، این شرکت در طی ۱۰ سال گذشته و با تلاش های تحقیقاتی مختلف، بازار پلاستیک ها و مواد شیمیایی اختصاصی را به دقت مورد بررسی قرار داده است. برای اطلاعات بیشتر به بخش گزارش های صنعتی در قسمت انتشارات سایت این شرکت به نشانی www.PrincipiaConsulting.com مراجعه کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *