خانواده جدیدی از نایلون های شرکت DuPont با کارایی بالا

گروه پلیمرهای مهندسیDupont  ، نایلون جدیدی با کارایی بیشتر، وزن و قیمت کمتر جهت استفاده در خودرو و محصولات مصرفی دیگر عرضه کرد.

خانواده جدید محصولات نایلون در گروه پلیمرهای مهندسی Dupont عرضه شد که کارایی عالی دارند و با وجود قرار گرفتن در معرض روغن و هوای داغ، کلسیم کلراید و دیگر مواد شیمیایی خودرو، کارایی خود را خیلی بیشتر از نایلون‌های متداول حفظ می‌کنند. پاتریک فروناتو، مدیر بازار جهانی گروه پلیمرهای مهندسی خودرو Dupont می‌گوید: نیازهای کاربردی در خودرو رو به افزایش است. نایلون‌های Zytel® PLUS جوابگوی این نیازها با طول عمر مناسبی است و طراحی و فرایند آسان تری دارند و به دلیل قیمت و وزن کمتر، گزینه مناسبی برای جایگزینی بجای فلزات می‌باشد.

کاربرد نایلون جدید در بخش های مختلف موتور

این خانواده جدید نایلون، چهار محصول ابتدایی دارد که صنعت خودرو را هدف گیری کرده است، جایی که به کاهش وزن و هزینه نیازمند است تا مصرف سوخت اقتصادی و کربن خروجی کم شود. محصولات دیگر این خانواده برای  سال ۲۰۱۰ برنامه ریزی شده است.

بر طبق آزمایشات اخیر محصولات خانواده نایلون شرکت Zytel® PLUS اگرچه در معرض کلسیم کلراید قرار گیرند و یا به مدت ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ ساعت در معرض هوا و روغن داغ و مواد سرد کننده باشند، عملکرد بهتری نسبت به محصولات نایلونی متداول در بازار دارند. رابرت پالمر می‌گوید: ” نایلون شرکت Zytel® PLUS در بیشتر نمونه‌هایی که در معرض گرما، تهاجم شیمیایی و محیط مرطوب قرار گرفتند، عمری دو برابر ترکیبات ترموپلاستیک داشتند. این نایلون‌ها در صورت ساده تر شدن فرایندشان می‌توانند جایگزینی برای بسیاری از فلزات و پلیمرها باشند.”

عمر روغن موتور گرم در 150 درجهنایلون  DuPont™ Zytel® PLUSقابلیت مقاومت طولانی مدت در معرض حرارت و مواد شیمیایی را با استفاده از تکنولوژی SHIELD بدست آورد. تکنولوژی SHIELD  که متعلق به شرکت DuPont است با چندین نوآوری آمیخته است که شامل یک پلیمر با استخوان بندی جدید، پلیمری بهبود یافته و مجموعه ای از افزودنی‌های مخصوص است تا مشخصه‌های کاربردی محصول را افزایش دهد. ترکیب دقیق و ساختار شیمیایی آنها متناسب کاربرد محصول، بهینه می‌شود.

کاربردهایی که در خودرو مدنظر است، شامل خنک کننده‌های هوای شارژی، عایق صدا برای اگزوز، خطوط هوای توربینی، دسته موتور، تشدیدکننده‌ها، پوشش‌های سر سیلندر، ظرف روغن، سردکننده‌های EGR، روغن واحد‌های اندازه گیری، ترموستات، اجزا انتقال (مانند پوشش‌های جلو و مخزن انتهای رادیاتور که مقاومت در برابر کلسیم کلرید برای آنها بسیار مهم است) و … است. کارین وینینگ، مدیر بازار جهانی و صنعتی و مصرفی و انرژی گروه پلیمرهای مهندسی Dupont می‌گوید: با وجود اینکه در ابتدا بازار خودرو هدف ما بوده است، انتظار داریم از این مواد در سطح وسیع تری استفاده شود، به خصوص در سطوحی با ظاهر ویژه و موادی که به مقاومت پیری بالاتر و آسانی فرایند نیازمند هستند.

باب لاوتون مدیر فناوری جهانی نایلون DuPont™ Zytel می‌گوید: این محصول جدید نتیجه چندین پیشرفت در تحقیقات و توسعه و افزایش بازده و عملکرد و طول عمر این محصول است که آن را برای رفع نیاز بازار خودرو آماده کرده است. همگرایی علوم شیمی، گامی جهت تغییر طول عمر محصول ایجاد کرده است که شگفت انگیز است. همچنین بدنبال شناخت پلیمرهای دیگری هستیم که بتوانیم با تکنولوژی  DuPont™ SHIELD عملکردشان را افزایش دهیم.

گروه پلیمرهای مهندسی Dupont به توسعه موارد کاربردی و استفاده فناوری در سطحی وسیع از مواد با کارایی بالا در ابعاد جهانی اختصاص دارد تا به مشتریان در صنایع فضا نوردی، خودرو، الکترونیک، صنعت ابزار ورزشی و صنایع متنوع دیگر محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه دهد.

گروه پلیمرهای مهندسی Dupont بزرگترین و جهانی‌ترین شبکه سازنده نایلون است که بر روی پلیمرهای مهندسی تمرکز دارد. Dupont تنها تولید کننده نایلون ۶-۶ در سطح جهانی است که در تمام مناطق جهان محصول دارد. Dupont شرکتی بر اساس محصولات علمی است، این شرکت در ۱۸۰۲ تاسیس شد و علم را برای زندگی بهتر، ایمن‌تر و سالم تر برای مردم بکار گرفته است. این شرکت در بیش از ۷۰ کشور محصول تولید می‌کند. Dupont محدوده وسیعی از محصولات جدید و خدمات در صنایعی مانند کشاورزی و غذا، ساختمان و ساخت و ساز، ارتباطات و حمل ونقل را ارائه می‌دهد.

پیرشدگی در اثر گرما (دمای ۲۱۰ درجه سانتی گراد)
اثر مخلوط آب و گلایکول در دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *