ساخت اولین قایق بزرگ کامپوزیتی در کشور هندوستان

Boat-FRPشرکت کرفت وی اینجینیرز (Craftway Engineers) در ساخت و ساز کشتی های کامپوزیت تخصص دارد. این شرکت جزء گروه SHM است و به سرعت در صنعت کشتی های FRP در کشور هندوستان توسعه یافته است. سابقاً صنایع یا قطعات کامپوزیت پیشرفته از کشور اروپا یا کشور آمریکا به هندوستان وارد میشدند اما هم اکنون این مواد در شرکت کرفت وی ساخته میشود که یکی از بزرگترین شرکتها در کشور هندوستان است. بیشترین مشتری های این کشتی، شرکت نفت و گاز طبیعی (ONGC)، نیروی دریایی، ماهار اشتار، هیئت بازرگانی دریایی، پلیس ماهار اشتار و تمامی مقامات بزرگ بندر کشور هند است.

با استفاده از دانش معماران ماهر نیروی دریایی و مهندسین دریایی، شرکت کرفت وی از فن آوری اخیر استفاده مینماید که شامل طرح هایی است که با آن با دقت و درستی بالا محصولاتشان تولید میشود.

شرکت کرفت وی با استفاده از رزین های ایزوفتالیک/ وینیل استر، الیاف شیشه چند محوری و مغزی های پی وی سی در ساخت و ساز تنه کشتی ها میتواند هم استحکام ساختاری (سازه ای) ایجاد نماید و هم وزن کشتی را کاهش دهد.

در ابتدا اجرای طرح، این کشتی در مناطق پیشرفته ساحلی مانند دریاها و همچنین در آبهای ساحلی استفاده می شود. سرعت این کشتی به ۴۰ گره دریایی میرسد و ظرفیت ۲۰ نفر را دارد.

هم اکنون شرکت کرفت وی کشتی های انتظامی به طول ۱۲ الی ۱۵ متر و کشتی های آمبولانس به طول ۱۵ متر را هم میسازد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *