کاربرد کامپوزیتهای ساندویچی در سازه اولیه هواپیما

در سازه اولیه هواپیماهای شرکت مذکور از کامپوزیت های ساندویچی استفاده شده است.
هواپیمای SF50 Cirrus دارای اتاقی برای ۱ خلبان و ۶ مسافر است و با استفاده از مواد Divinycell HT ساخته شده که در درجه اول باعث استحکام، شکل پذیری و وزن کم قطعه پایانی میگردد. شرکت نامبرده قبل از اینکه طراحی هواپیما جدید را به گروه طراح تحویل دهد، مواد شرکت دیاب را برای ساخت هواپیمای مورد نظر خود،انتخاب نمود.

تجربیات گذشته با مواد مختلف نشان دادند که Divinycell HT در فرآیند، توانایی سازش با درجه دمای بالا و همچنین مقاومت بالا در مقابCirrus_Aircraft_Vision_SF50ل ضربات و بهترین عملکرد بعد از ضربه را دارد.

هواپیما SF50 اشکال جدید هواپیما SR22 است که بهترین فروش را در میان هواپیماهای هم تیپ خود دارد و درآن از سری جدید جت استفاده شده که شامل چرخ فرود (با قابلیت جمع شدن) و چتر نجات اضطراری است. هواپیما SF50 با کمک فن آوری پیشرفته بکاررفته در آن، میتواند بسیار آسان پرواز نماید و تجربه نشان میدهدپرواز با هواپیماهای سبک همچون Cirrus SR20 و SR22 که عملکرد بالایی نیز دارند، باعث میشود، عملیات پرواز برای خلبانان آسان شود.

هواپیما SF50 Cirrus با وزن ۱۶۸۱ کیلوگرم در حداکثر عملکرد خود تا ارتفاع سطح ۸۵۳۶ متر و با حداکثر سرعت ۳۰۰ Ktas میتواند پرواز نماید.  این هواپیما دارای صندلی انعطاف پذیر ، کابین ورودی از دو طرف هواپیما، کابین تحت فشار، پنجره های بزرگ، کابین بهینه سازی شده برای تنها یک خلبان است. ترکیب کامل و موثر موتور جت(Williams) و بدنه کامپوزیتی سبک هواپیما، مزایایی ارائه مینماید که پیش از این از نظر اقتصادی و سادگی هرگز در بازار دیده نمی شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *