آخرین رتبه‌بندی کشورهای جهان در تولید علم‌نانو توسط استت‌نانو: «ایران در رتبه هفتم»، بالاتر از فرانسه، انگلستان و روسیه

بر اساس داده های بانک اطلاعاتی استت نانو در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۳۰۶۲۳ مقاله در حوزه فناوری نانو به چاپ رسیده است که ۱.۶% نسبت به سال ۲۰۱۴  درصد رشد داشته است. مقالات با موضوع فناوری نانو ۹.۶% از کل مقالات سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داده است.
کشورهای چین، امریکا و هند به ترتیب با چاپ ۴۴۴۹۳، ۲۱۷۵۰ و ۹۸۶۷ مقاله بیشترین انتشارات علمی را در حوزه فناوری نانو داشته اند که نسبت به سال قبل به ترتیب ۷.۹۹% افزایش، ۲.۶۵% کاهش و ۰.۵% افزایش داشته است. ۲۰ کشور برتر از نظر میزان تعداد مقالات حوزه فناوری نانو و تعداد مقالات آن در قبل به شرح جدول زیر است.
filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820
از نظر شاخص Local Share  کشور ایران با ۲۲.۸۷%، مولداوی با ۲۲.۳۷%، و سنگاپور با ۱۹.۳۴% سه کشور اول از نظر سهم مقالات فناوری نانو در تحقیقات کشوری بوده اند. جدول زیر ۲۰ کشور اول از نظر این شاخص را نشان می دهد.
filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636
تعداد کل مقالات منتشر شده در جهان در سال ۲۰۱۵ نیز ۱۳۶۰۵۲۰ بوده است که از نظر میزان انتشار مقالات عملی  نسبت به سال قبل ۴.۴۲% کمتر شده است. در جهان نیز کشورهای امریکا، چین و آلمان بیشترین تعداد انتشار مقالات علمی را دارند. جدول زیر ۲۰ کشور اول منتشر کننده مقالات را نشان می‌دهد.
filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2
برای مشاهده آمار کامل و مقایسه داده کشورها به منوی Indicators /by Countries و همچنین برای مشاهده قویترین موسسات پژوهشی فناوری نانو به منوی Indicators /by Organizations مراجعه کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *