چشم انداز صنعت رنگ در صادرات به ترکیه

turk coatبسپار می نویسد،شرکت ها از طریق مبادلات بین المللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب می کنند. همچنین از طریق واردات، مواد اولیه و یا تکنولوژی را که قادر به تولید آنها نیستند، به دست می آورند و دوباره از طریق صادرات، کالاهای تولیدی مازاد برمصرف خود را به کشورهای دیگر می فرستند. در این گزارش سعی شده با ارایه تعریف بازاریابی بین المللی چشم انداز صنعت رنگ در زمینه صادرات به ترکیه بررسی شود.

بازاریابی بین‌المللی

ابتدایی ترین سطح بازاریابی بین‌المللی، فرایندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در آنسوی مرزهای کشورش تصمیم‌گیری کند.

شرکت ها از طریق مبادلات بین المللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب می کنند. همچنین از طریق واردات، مواد اولیه و یا تکنولوژی را که قادر به تولید آنها نیستند، به دست می آورند و دوباره از طریق صادرات، کالاهای تولیدی مازاد برمصرف خود را به کشورهای دیگر می فرستند.

یکی از مزایای دیگر فعال بودن در بازارهای بین الملل تقویت برند می باشد.

“شرکتی می تواند فراتر از مرزهای خود حضور داشته باشد که از کیفیتی در سطح بین المللی برخوردار بوده، مزیت رقابتی در بازار داخلی و بازارهای خارج از کشور را نیز دارد.”

در واقع این ذهنیتی است که مشتریان، رقبا و عوامل صنعت در مورد شرکت های حاضر در سطح بین المللی دارند.

بنابراین اگر اطلاع رسانی حضور در بازارهای بین المللی، در بازار داخل به خوبی مدیریت شود می تواند ارزش افزوده هایی مانند ” کیفیت خوب تولیدات، اطمینان خاطر به جهت کیفیت خوب، افزایش فروش در بازار داخلی و … را برای شرکت ایجاد نماید.

از موارد دیگری که در بدو ورود به بازارهای بین المللی باید بررسی کرد، مشخصات بازاری است که تصمیم به ورود داریم. ثبات بازار، بزرگی بازار و چشم انداز آن صنعت برای آینده و …جز این موارد می باشد.

ثبات بازار

بازار دارای رکود، نرخ ریسک بالا و…. بازار مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت نیست، با ورود به این بازارها در اثر کوچکترین اتفاقی احتمال از دست دادن سهم بازار وجود دارد. بنابراین تولیدکنندگان برای بهره برداری بلند مدت از بازار خارجی باید بازارهای با ثبات بالا و میزان ریسک پایین را انتخاب نمایند.

بزرگی بازار

میزان مصرف یک نوع محصول در کشورهای مختلف متفاوت است. شاید کشوری در حال حاضر بازار با جذابیت بالا به نظر برسد، لیکن لازم است میزان مصرف سالانه آن محصول در آن کشور مورد بررسی قرار گیرد.

به عنوان مثال دو کشور عراق و ترکیه همسایه های ایران هستند که طبق آمار میزان واردات رنگ در سال ۲۰۱۴ در عراق ۶۸ و ترکیه ۱۶۵۰ ملیون دلار می باشد. با مقایسه این ارقام، می توان دید که ظرفیت بازار ترکیه بیش از ۲۴ برابر عراق می باشد که با استراتژی های مناسب، احتمال فروش در بازار ترکیه برای شرکت های ایرانی زیاد می باشد.

coat export

چشم انداز صنعت

صادرات رنگ تولید شده در این صنعت در سال ۲۰۱۴ بیش از ۵/۱ میلیارد دلار بوده و برای سال ۲۰۲۳ رقم ۳ میلیارد دلار پیش بینی شده است.( احتمال افزایش این رقم زیاد می باشد). چشم انداز رو به رشد این صنعت، پیغام افزایش فروش را به شرکت هایی که به ترکیه صادرات دارند و سهمی از بازار مواد اولیه رنگ این کشور را در اختیار دارند؛ در بر دارد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *