کاربرد رزینهای اپوکسی در صنایع ساختمان

constructionاستفاده از رزین های اپوکسی در صنایع ساختمان به دلیل مزایایی چون خواص مکانیکی بهینه، وزن ساختاری کم، درنیتجه کار کردن آسان و نصب سریع و عمر خستگی زیاد، آزادی طراحی به دلیل خواص قابل تنظیم، در حال گسارش است. شرکت Sicomin بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه فرمولاسیون پوشش ها و رزین های اپوکسی و جهت استفاده در صنایع ساختمان ارائه کرده است.

این شرکت سه چهارم ایستگاه راه آهن Haramain در KSA را به پوشش هائی از سیستم اپوکسی چند لایه ضد حریق برای پنل های سقف مجهزکرده است. این شرکت در کارنامه خود کارهای دیگری نظیر ساختمان اُپرای پاریس (Paris Opera House) را نیز دارد.
از جمله محصولاتی که این شرکت در نمایشگاه CompIC خاورمیانه در ۹ تا ۱۰ فوریه ۲۰۱۶ در دبی ارئه کرده است عبارتند از:

– نوعی سیستم تاخیر انداز شعله برای تزریق به نام SR1125 Infusion که فاقد هالوژن بوده و براحتی در دمای اتاق تزریق میشود.
– نسل جدید ژل کوت اپوکسی با نام SGi 128 Gel Coat که میتواند به عنوان پوششی در قالب وارد شود یا پس از اتمام قطعه به آن اعمال شود. این ژل کوت جدید مشکل حساسیت به رطوبت پوشش های ضد حریق موجود را ندارد و نیز سمیت کمتر و دودزائی کمتری دارد.
محصول SR1124 Laminating با عملکرد بالا، خواص ترشوندگی استثنائی و قابل استفاده برای پروژه هایی که تزریق امکان پذیر نیست. این سیستم فاقد هالوژن، خواص مکانیکی عالی دارد ونسبت به سیستم های اپوکسی ضد حریق استاندارد رزین کمتری مصرف می کند.
رنگ اپوکسی تک جزئی با نام SC FW Fire Wall Paint که از طریق آزادسازی گازهای خاموش کننده از انتشار گرما و پیشروی آتش جلوگیری می کند. این رنگ مطلبق استاندارد ASTM E 84 مهندسی عمران (کلاس A) آزموده شده و مطابق آن، بهترین گزینه برای کاربردهای داخل ساختمان یا پناهگاه است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *