تولید اولین سامانه چاپگر سه‌بعدی توسط شرکت HP

600600p1135EDNmain2222سرانجام، شرکت HP نخستین چاپگر سه‌بعدی خود را برای استفاده در کاربردهای صنعتی روانه بازار نمود. شرکت HP از این محصول تحت عنوان نخستین سامانه چاپگر سه‌بعدی در مقیاس تجاری یاد کرده است. محصول HP Jet Fusion قطعات را ۱۰ برابر سریعتر و با نصف قیمت چاپگرهای موجود تولید خواهد نمود.

دو دستگاه چاپگر به زودی روانه بازار خواهند شد که قادر به تولید نمونه‌های اولیه (prototype) و قطعات بزرگتر نظیر گیره‌های کوچک خواهد بود. این دو دستگاه به ترتیب برابر ۱۳۰۰۰۰ و ۱۵۰۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. به گزارش Fortune، مدل ۴۲۰۰ که قادر به تولید قطعات سه‌بعدی در مقیاس توده می‌باشد، با توجه به نوع پیکربندی بالای ۲۰۰۰۰۰ قیمت گذاری شده است.

رئیس شرکت HP اذعان داشت، هدف این شرکت توسعه فناوری چاپگرهای سه‌بعدی بمنظور جایگزین ساختن قالب‌گیری تزریقی در نظر گرفته شده است. اگرچه چاپگرهای کنونی برای تولید انبوه در مقیاس تولید قالب‌گیری تزریقی طراحی نشده‌اند، اما شرکت در تلاش است تا با توسعه این فناوری به جایگاه دست یابند.

در فناوری چاپگرهای سه‌بعدی این شرکت از نایلون و سایر مواد پلاستیکی متداول استفاده می‌شود. انتظار می‌رود در آینده نزدیک از پلی‌اتیلن نیز به عنوان یک ماده اولیه استفاده گردد. توسعه این سامانه با درخواست شرکت‌هایی نظیر: Nike مبنی بر تولید کفش‌های ورزشی تولید شده با شکل دلخواه، BMW مبنی بر تولید قطعات داخلی خودرو و شرکت J&J مبنی بر تولید محصولات پزشکی ارزان‌تر و کاراتر همراه بود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *