همکاری 30 ساله Adidas و Covestro در تولید توپ‌های فوتبال/ توپ جدید در جام ملت های اروپا

600600p1135EDNmaintمسوولین برگزارکننده جام ملتهای اروپا در سال ۲۰۱۶ در کشور فرانسه از توپ فوتبال جدیدی با نام Beau Jeu استفاده کردند. در ساخت این توپ علاوه بر استفاده از تمامی خواص توپ مورد استفاده در جام جهانی ۲۰۱۴، خواص چنگ‌زنی آن نیز بهبود یافته است. در طراحی جدید ثبات و کنترل توپ در هوا بیشتر بوده و خواص ضد آب آن نیز به واسطه پوشش بیرونی بهبود چشم‌گیری داشته است.

پوشش بیرونی توپ از پنج لایه پلی‌یورتانی تشکیل شده است. طراحی و ساخت این قسمت توسط شرکت Covestro انجام شده است. بالاترین لایه از یک بخش چاپ شده تشکیل شده است که با استفاده از پوشش ضد سایش محافظت می‌گردد. بدین ترتیب طرح اعمال شده بر روی توپ از طول عمر بالایی برخوردار است. لایه‌های بعدی با برخورداری از کشسانی بالا از بخش‌های داخلی توپ در برابر اثرات بیرونی محافظت می‌نماید. در قسمت زیرین این لایه‌ها اسفنج پلی‌یورتانی قرار داشته که خواص پروازی توپ را بهبود می‌دهد. همچنین، با استفاده از یک چسب مخصوص پلی‌یورتانی لایه‌های فوقانی به بستر زیرین از جنس پلی‌استر متصل می‌گردد.

استفاده از نسل جدید توپ‌های فوتبال نویدبخش بازی‌های دیدنی در مسابقات است. این دوره از مسابقات از شب گذشته در فرانسه آغاز شده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *